ontslag tijdens arbeidsongeschiktheid met contract van bepaalde duur

Sof89
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ontslag tijdens arbeidsongeschiktheid met contract van bepaalde duur

#1 , 08 mei 2017 02:21

Beste,

Ik was tewerkgesteld met een contract van bepaalde duur, waarin ik geopereerd werd. Hierdoor kan ik gebruik maken van de ziekteuitkering die ik van de mutualiteit ontvang. Ik ben echter na afloop van mijn contract ontslagen en dus niet meer verlengt, waarbij ik mij afvraag dat ik dit moet melden bij de mutualiteit en of dit een verschil maakt voor de uitbetaling van mijn ziekteuitkering? Ik ben nog wel steeds in dienst bij een tweede werkgever, dus ben niet volledig werkloos als arbeidster. Ik ben sinds september ook pas afgestudeerd, dus kan nog niet van een werkloosheidsuitkering genieten gezien je hiervoor een jaar voltijds moet werken.

Mijn vraag is dus moet ik het ontslag aan de mutualiteit aangeven en zoja verlies ik dan mijn ziekteuitkering? Er staat namelijk dat zowel werklozen en werknemers een ziekteuitkering krijgen. Ik weet ook niet of de mutualiteit automatisch van mijn vroegere werkgever verneemt dat ik ontslagen ben.Ik ben nog steeds herstellende van de operatie en ben op dit moment nog steeds arbeidsongeschikt. Alvast bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding