Twee weken geleden ben ik veranderd van job. Ik heb het bedrijf waarin ik werkte vroegtijdig laten weten dat ik ging stoppen bij hen. Ik werkte via een interim met dagcontracten. Paar dagen nadat ik was gestopt heb ik gemerkt dat ik een week met dagcontracten heb ontvangen en dat ik te weinig ben uitbetaald geweest van de weken daarvoor (overuren die niet correct waren ingegeven). Zo heb ik een mail gestuurd naar het interimbureau met de vraag waar het was fout gelopen in de uitbetaling en waarom ik nog dagcontracten opgestuurd kreeg.
Nu kreeg ik van mijn interim bureau een bijna kwade mail terug dat dit via email correspondentie niet te regelen valt en dat ik bovendien onwettig afwezig ben voor de week waarvan ik de dagcontracten heb ontvangen omdat ik dit niet rechtstreeks aan hen heb doorgebeld.
Ik vraag mij af of ik onwettig afwezig kan zijn voor dagen waarvan ik het dagcontract nooit heb ondertekend? Ik was ook helemaal niet op de hoogte dat ik naast het bedrijf waarin ik werkte ook zelf het interim bureau op de hoogte moest brengen. Bij geen enkele van de overige interim bureaus waarin ik ooit heb gewerkt heb ik ooit problemen gehad. Ik heb nooit zelf moeten aangeven dat ik stopte met daar te werken aangezien telkens het bedrijf waarin ik werkte geen dagcontracten meer opstuurde. Heeft die onwettige afwezigheid enige gevolgen?
Bovendien heb ik het interimbureau nog eens opgebeld en nog eens de uren die niet waren uitbetaald doorgegeven (zoals ik ook aantal weken via mail heb gedaan) en daar zeiden ze diegene die mijn dossier beheerde niet aanwezig was maar ze het gingen doorgeven. Later op die dag heb ik dan wel een mail ontvangen van die afwezige persoon met op elke dag van de week 'onwettig afwezig' maar verdere informatie over de ontbrekende uren werd er niet gegeven.
Hoe pak ik dit nu het beste aan?