Ontslagvergoeding

Char1988
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslagvergoeding

#1 , 18 apr 2017 09:44

Hallo

Omdat de vakbond vandaag gesloten is stel ik mijn vraag hier.
Mijn man heeft 31maart zijn ontslag gekregen en had 2weken opzegtermijn maar kreeg deze gewoon uitbetaald. Nu begin april is zijn loon nog betaald geweest maar die 2 weken zijn niet ineens meebetaald. De ex werkgever wist te zeggen dat hij deze pas 30april zou uitbetalen klopt dit of moest dit mee met het laatste loon?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 apr 2017 09:55

Normaal moet hij dit onmiddellijk doen.

Maar ga je procederen voor die 11 dagen dat het nog rest ??

Tegen dat hij de aangetekende zendingen geeft gekregen is het al 1 mei.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 apr 2017 21:32

Veel werkgevers kiezen ervoor om zo'n ontslagvergoeding mee te laten berekenen op het moment dat de gewone lonen voor andere werknemers berekend worden. Meestal kost dit hen dan minder aan kosten bij het sociaal secretariaat (1 berekening voor alle werknemers vs 1 berekening voor uw man EN een berekening voor gewone lonen).

Lijkt me dus niet abnormaal.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 apr 2017 23:57

hoelang werkte je daar? mogelijk heb je nog recht op feestdagloon voor paasmaandag
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”