pv politie

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

Re: pv politie

#16 , 26 mar 2017 01:02

Het is altijd wijs nog even reacties en suggesties van andere leden van het forum af te wachten.
Recht is niet altijd wat het lijkt te zijn en soms zijn er verschillende visies (of verrassende opties die opduiken).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#17 , 26 mar 2017 08:23

Meldt je werkgever dat zijn pertinente eis om het PV in te kijken een misdrijf is tegen de wetgeving mbt de bescherming van de persoonlijke levenssfeer. En dus door een rechter veroordeeld kan worden. Meldt hem dat hij dit feit best even natrekt bij een objectieve professionele deskundige. Meldt hem dat je van hem een formele bevestiging wenst te krijgen dat deze eis inderdaad onwettig is . Meldt hem dat je anders genoodzaakt bent met zijn mail (waarin hij zijn eis uitdrukkelijk toelicht) klacht neer te leggen. Dat jij daarom niet persé een zaak aanvat tegen de werkgever, maar dat de procureur zelf kan beslissen met dit PV een zaak op te starten.

soro23
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#18 , 27 mar 2017 16:01

Hallo iedereen, toch even een update, na al jullie reacties en moeite..mijn werkgever was vandaag niet op het werk, ik heb een mail gestuurd dat ik in deze fase van het onderzoek niets openbaar wil maken, en dat het voor mij geen probleem is om de 2u onbetaald te zijn. Geen reactie gekregen, maar voor een procedure op te starten van zijn kant is het dan alleszins te laat, wat mij toch al wat geruststelt. Ofwel ontploft het morgen alsnog...afwachten maar. Ik laat jullie de uitkomst zeker weten! Nog eens bedankt aan iedereen.

Reclame

soro23
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#19 , 29 mar 2017 05:05

amai, zoals ik wel gedacht had is de hel losgebroken...ik heb het er heel moeilijk mee. hij heeft me afgedreigd, dat ik een heel negatief rapport zal meekrijgen waardoor ik niet gemakkelijk meer aan werk zal geraken, dat ik een leugenaar ben, dat hij de naam eist van de ondervrager bij de politie en van de advocaat die de familiebelangen behartigt, want dat hij die mensen gaat bellen, dat onwettige afwezigheid zeer zware consequenties heeft en hij de gepaste actie zal ondernemen...ik ben er echt niet goed van. Ik heb nog steeds geen getekende copie van mijn ontslag terug gekregen, maar sta alvast niet meer op de planning. Ik heb hier geen goed gevoel bij en dat allemaal voor een kleine 2u te laat te zijn geweest. Hij beweert ook dat hij een sterk dossier tegen me heeft (??), ik heb in het verleden een dag onbetaald verlof moeten nemen omdat mijn woning onder water stond, dat was blijkbaar ook onwettig afwezig en zegt hij ook gelogen (ondanks de foto's) Ik probeer vandaag nog eens met de uitnodiging (alle namen en adressen bedekt), maar daar zal hij geen genoegen mee nemen, denk ik. Ik wil ook nog steeds niet dat dit aan mijn personeelsdossier wordt gekoppeld, maar blijkbaar (volgens zijn dreigement) zal dat sowieso een heel lelijk dossier zijn. Ik heb al 15 jaar een onberispelijke staat van dienst bij andere werkgevers, ik vind dit zo erg, puur voor mezelf dan...de komende twee weken zal ik me verdomd sterk moeten houden, het zal niet stoppen bij deze beledigingen, als ik nu zie hoe zijn ware aard naar boven komt. wat staat me daar nog te wachten? ik heb het er zo moeilijk mee, tegen die vorm van cassant zijn en beledigen, kan ik niet op...

Milo72
Berichten: 1016

#20 , 29 mar 2017 08:45

Ik zou als ik u was toch zorgen dat ik de komende dagen een opnametoestelletje bij heb om alle gesprekken met uw baas op te nemen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#21 , 29 mar 2017 09:16

En in se kan hij je ook weinig maken.
Er bestaat niet zoiets als een centraal zwart dossier waar alle werkgevers in kunnen gaan kijken om welke reden het vorige werk is afgesprongen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 29 mar 2017 09:24

En in se kan hij je ook weinig maken.
Er bestaat niet zoiets als een centraal zwart dossier waar alle werkgevers in kunnen gaan kijken om welke reden het vorige werk is afgesprongen.

Neen dit is waar, maar er word toch wel wat afgebeld hoor werkgevers onder elkaar, en dan zijn ze geen concurrenten op dit ogenblik, heb 35 jaar werkgever geweest en weet waar ik over praat.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#23 , 29 mar 2017 09:29

En in se kan hij je ook weinig maken.
Er bestaat niet zoiets als een centraal zwart dossier waar alle werkgevers in kunnen gaan kijken om welke reden het vorige werk is afgesprongen.

Neen dit is waar, maar er word toch wel wat afgebeld hoor werkgevers onder elkaar, en dan zijn ze geen concurrenten op dit ogenblik, heb 35 jaar werkgever geweest en weet waar ik over praat.
Ben zelf ook 17 jaar werkgever. Bellen gebeurt soms. Maar als werkgever weet je ook dat er altijd 2 kanten zijn aan een verhaal.
En het feit dat het niet om een ontslag om dringende reden gaat, zegt ook al iets.

Dergelijke argumenten van de werkgever - onder voorbehoud van de twee kanten van het verhaal, zijn pure chantage. Als werknemer mag je daar niet op ingaan.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#24 , 29 mar 2017 11:44

En ja er zijn aan zulke verhalen steeds twee kanten; en helaas op een forum hoor men altijd één kant!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”