4/5 werken op vraag van de werkgever

Nicole DC
Topic Starter
Berichten: 1

4/5 werken op vraag van de werkgever

#1 , 13 mar 2017 11:51

Beste,

Mijn werkgever vroeg me vorige week of ik het zag zitten om 4/5 te komen werken aangezien de loonkost van de bediendes te groot is in verhouding met het aantal arbeiders. Vorig jaar werden zo'n 20 arbeiders ontslagen en zijn er maar 2 bediendes minder.

Persoonlijk zou ik liever niet minder gaan werken aangezien ik een alleenstaande moeder met twee kinderen ben, maar indien ik moet kiezen tussen geen werk meer of 4/5, dan weet ik ook wel wat ik moet kiezen. Volgens mijn baas kon ik dan voor 1/5 gaan doppen, maar dat is voor bediendes niet zo en voor onze arbeiders bij mijn weten ook niet meer.

Moest ik akkoord gaan met minder te werken, is er dan een andere vorm van compensatie mogelijk aangezien ik er niet zelf om vraag? Want voor mij is, net als voor zo velen onder ons, elke 100€ heel erg belangrijk.

Alvast bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mar 2017 12:23

Deze geen optie voor je werkgever:
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=42343 ?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”