Is hier sprake van concurrentiebeding?

onmymind
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Is hier sprake van concurrentiebeding?

#1 , 10 mar 2017 19:43

Beste,

Ik bevind me momenteel tussen rots en water bij mijn huidige werkgever en mijn klant (it consultancy). Graag had ik daarom wat juridisch advies. Is bij dit contract sprake van een niet-concurrentiebeding? Is dit misschien expliciet van toepassing? Zitten er addertjes onder het gras?Zelf twijfel ik sterk. Mijn jaarlijks brutoloon ligt > €33.472 en werk reeds meer dan 6 maanden bij deze werkgever. Onze CAO laat ook een concurrentiebeding toe.

Bedragen / namen / data zijn verwijderd uit het contract voor privacyredenen.
Dank bij voorbaat.



Afbeelding
Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mar 2017 21:16

De overeenkomst voorziet geen beperkingen na het einde van de overeenkomst (met uitzondering van het voorkomen van misbruiken - in functie van de bedrijfsgeheimen).
Bijgevolg is er ook geen concurrentiebeding.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”