ontslagen door interim

kwispel
Topic Starter
Berichten: 572

ontslagen door interim

#1 , 18 jan 2008 20:56

Ik ben op 21/12 ontslagen van mijn interimjob. mij de volgende week ingeschreven bij vdab en dermee naar het acv gegaan. die zeiden "bedankt voor het attest, alles is in orde, gewoon de blauwe werkloosheidskaart invullen".
Nu deze week zag ik dat er nog geen geld was gestort. ikke naar acv en die zeiden "jamaar u bent met niets in orde, wij hebben uw bewijs van inschrijving bij vdab niet gehad". Ik naar huis om het nog eens af te printen en staat op dat papier "vraagt werkloosheidsuitkeringen aan vanaf 8/1"

ik zeg "neen, ik was al werkloos vanaf 22/12" en ze zeiden: pech, u schrijft zich pas in januari in.
met andere woorden: door die fout van een bediende bij acv ben ik stempelgeld kwijt van meer dan twee weken.

Nu, om hun domiciliering van mijn rekening te halen begin januari waren ze wel snel.
ben je eigenlijk verplicht bij iets als acv te zijn, want dat kost me rond de 15 euro per maand en voor de non service die ik daar krijg, wil ik echt niet meer betalen. hoe zeg je dat eventueel op en wat kan je in mijn situatie nog doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 21 jan 2008 01:07

Je moet je binnen een termijn van denk ik 3 dagen bij het ACV aanmelden. Volgens wat ik hier lees had je dat bewijs van inschrijving bij de vdab de week volgend op je ontslag aan hen overhandigd. Je zegt niet wanneer. Heb je niet gekeken op het dokument dat je getekend waarop staat "vraagt werkloosheidsuitkeringen aan vanaf 8/1", en dan klopt nog iets niet. Heeft het ACV nu uw bewijs van inschrijving nu gehad of niet ? Of hebben ze het teruggevonden ?

In elk geval krijg je als werkloze een belangrijke korting op je lidgeld. Trouwens ben je niet verplicht een domiciliering te aanvaarden. Je bent niet verplicht bij een vakbond te zijn; ik raad het je toch ten zeerste aan. Kan je veel geld en kopzorgen schelen bij een geschil met je werkgever. En hun advokaten (ik spreek nu over het ACV), kijken echt niet op een briefje meer of minder naar de werkgever. Laatste zaak tegen een werkgever heeft me veel geld opgebracht en al gauw waren er ettelijke aanget.schrijven en brieven naar de tegenpartij. Die mensen kennen hun vak en het plezierige is dat het er in de relatie advokaat-klient zeer vertrouwelijk aan toe gaat.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”