#21 , 06 mar 2017 10:02
Bedankt denlowie!
hebben jullie nog praktische tips voor onderstaande om de kosten te drukken?
Kort samengevat:
1) voorbereiding ontbinding:
-bijzonder verslag opstellen met voorstel tot ontbinding (is hier een leidraad van of een voorbeeld?)
-Kosten provisioneren voor erelonen (boekhouder, bedrijfrevisor/ fiscalist en notaris)
Beste op voorhand prijsafspraak maken en betalen aangezien 1 van de 4 voorwaarden is dat er geen schulden zijn in de activa en passiva.
-Staat van activa en passiva opstellen
-controleverslag bedrijfsrevisor/ acountant
2) buitengewone algemene vergadering bij notaris.
-besluiten ontbinden van de vennootschap en de onmiddellijke vereffening.
Notaris legt de akte neer op de griffie van de rechtbank van koophandel
Notaris zorgt voor (bekendmaking) publicatie in Belgisch staatsblad
kan ik bovenstaande zelf doen om kosten te besparen of dient dit door een notaris te gebeuren?
3)formaliteiten:
-ondernemingsnummer schrappen via KBO
-Btw nummer schrappen via formulier 604c
-indienen aangifte RV op de liquidatiebonus
-aangifte vennootschapsbelasting
-Btw listing indienen
-gemeente op de hoogte brengen stoppen activiteiten
-rekening afsluiten