vakantiedagen bij opzeg

Tornado
Topic Starter
Berichten: 1

vakantiedagen bij opzeg

#1 , 15 jan 2008 23:52

Wie kan mij verder helpen:
Ik heb in 2007 een voledig jaar gewerkt bij dezelfde werkgever. Ik heb zelf ontslag genomen welke inging op 1 december 2007 en afloopt op 29 februari 2008.
Wat gebeurt er nu met mijn verlofdagen van dit jaar? Ik heb nog geen verlof genomen en ben niet van plan om dit nog te doen.
Hoeveel dagen verlof krijg ik wanneer ik bij een andere wergever start?
Of is er een website waar ik dit alles terug kan vinden want heb zelf via het internet niets gevonden welke mijn vragen kunnen beantwoorden...
Alvast bedankt!
:o

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jean Menten
Berichten: 34

#2 , 19 jan 2008 08:44

recht op vakantiedagen wordt opgebouwd in het jaar voorafgaand aan het jaardat men de vakantie neemt.
Je hebt vorig jaar volledig gewerkt zeg je, dan heb je dit jaar recht op een volledige vakantie. Het aantal vakantiedagen dat je in het lopende jaar al opgenomen hebt staan op je vakantie-attest. Dit moet je afgeven bij je nieuwe werkgever opdat hij weet hoeveel dagen je dit jaar nog hebt.
Er kan wel een probleempje ontstaan rond het vakantiegeld en het loon van mei of juni als je bediende bent. Dit heeft te maken met het vervroegd vakantiegeld dat je oude werkgever je moet uitbetalen bij de uit diensttreding op 29 februari. Neem hiervoor best contact op met de sociale inspectie (FOD sociale zekerheid) van jouw provincie voor meer details.
mvg,

Jean Menten

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”