na ontslag nemen bij interim recht op uitkering?

steffiG
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

na ontslag nemen bij interim recht op uitkering?

#1 , 13 feb 2017 19:14

hallo iedereen.

ik vroeg mij een paar dingen af.
bij deze leg ik eerst eens alles uit..

ik werkte 2.5jaar in de verkoop maar deeltijds.
nu werkik 4maand voltijds maar onder interim
dit werk is mij toch niet wat het leek en heb ook het gevoel dat mijn baas mij zal ontslaan.

nu vroeg ik mij af als ik ontslagen word en zo terug naar deeltijdse job ga , ik dan recht heb om ook een deel uitkering te krijgen boven op mijn deeltijdsloon?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 feb 2017 22:49

Zal afhangen van je gezinssituatie, loon en hoeveel je gewerkt hebt in de referteperiode. Moeilijk/onmogelijk om te beantwoorden zonder je volledig dossier te hebben.

steffiG
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 feb 2017 19:10

Zal afhangen van je gezinssituatie, loon en hoeveel je gewerkt hebt in de referteperiode. Moeilijk/onmogelijk om te beantwoorden zonder je volledig dossier te hebben.
Ik heb 1kindje
Ben wettelijk samenwonend
Ben 23jaar
Ik verdiende nu 400euro per week

Toen ik deeltijd in zara werkte was dit 20u soms een annex tot 35u.
Dit voor 2.5jaar aaneensluitend

Na dat ik mijn ontslag had in zara ben ik na mijn opzeg periode derekt beginnen bij mijn voltijdse job.

Nu werk ik daar 4.5 maand met week contracten van de intrim.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 14 feb 2017 20:39

zoals gezegd: is onmogelijk te zeggen zonder je VOLLEDIG dossier te kennen. Je zal bij je hulpkas of de vakbond moeten vragen. Er zijn immers voor een correcte berekening dimona-gegevens nodig en gegevens over je vorige werkloosheidsperiode.

Hoe langer je werkt, hoe groter de kans op volledige uitkeringen als je contract niet verlengd zou worden.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”