ontslagen, nog geen C4 en vergoeding

richard1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ontslagen, nog geen C4 en vergoeding

#1 , 03 feb 2017 12:25

hallo

ik ben half januari om niet dringende reden ontslagen, ze hebben zelf aangegeven dat ik recht heb op een ontslagvergoeding van 35 dagen en 13 weken, ik werk er 6.5 jaar. tijdens mijn ontslag werd er medegedeeld dat ik snel alles kon verwachten.
ondertussen 2.5 weken veder heb ik allen aangetekend mijn ontslagbrief ontvangen, nog geen C4 en geen vergoeding, ik heb gisteren schriftelijk om uitleg gevraagd. via een oud college gehoord dat het wel een tijdje kan duren.

mijn vraag is het volgende
1) is er een wettelijke tijd voor het afgeven van een C4 en de vergoeding
2) zoals het er nu uitziet gaat het nog wel even duren, ik ben al druk aan her solliciteren maar tot nu toe nog niets, en heb toch geld nodig, ik zit er aan te denken om te proberen om via interim wat gaan verdienen zodat ik geen financiële problemen krijg eind van de maand! (mocht ik mijn vergoeding nog niet hebben ontvangen). mijn vraag is als ik nu tijdelijk ga werken verlies ik dan mijn recht op een uitkering na het einde van mijn ontslagvergoeding periode als mijn c4 ingaat?

3) ik ben niet lid van een vakbond ,waar kan ik terecht voor al mijn vragen?

bedankt,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 feb 2017 08:12

1. In theorie onmiddelijk, in de praktijk bij de volgende loonsafrekening (nu dus)
2. Je mag gaan werken en als je stopt met werken voor je verbrekingsvergoeding stopt , heb je recht op uitkeringen.
3. Nog altijd bij een vakbond, ook bij een advocaat

Minnegirl
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 mar 2017 11:58

Laat het je een troost zijn, ik wacht inmiddels 8 maanden op mijn c4, aangezien je deze nogid hebt om je in te schrijven bij de werkloosheidsdienst, zou ik even rustig met je arts bespreken of hij je voorlopig in ziekte wil zetten

Als je opzegtermijn bv tot 31/3 loopt, ga je voor 31/3 niets ontvangen noch van de ziekenkas, nog van de werloosheids instelling. Wel kan de vakbond intresten eisen, als de werkgever gedagvaard word,

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”