Opzegtermijn

Melsjilano
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegtermijn

#1 , 25 jan 2017 14:28

Hallo

Vandaag heb ik mijn ontslagbrief gekregen. Ik had een tijdelijk contract.
Mijn opzegtermijn bedraagt 2 weken die ingaat vanaf 30/01 tot en met 12/02.
Nu zie ik het niet echt zitten om deze opzegtermijn uit te doen. Kan ik met mijn werkgever overeenkomen om deze opzegtermijn niet uit te doen?
Ik heb al vanalles opgezocht en kom telkens uit dat als ze akkoord gaan dan een vergoeding moeten betalen voor die periode. Maar ik dacht omdat ik met een tijdelijk contract werk dit niet het geval zou zijn? Want ik zie mijn werkgever niet direct een vergoeding betalen en dat ik dus wél mijn opzegtermijn zal moeten doen. Of zijn er hier nog andere mogelijkheden?
Klopt het ook dat ik tijdens die 2 weken recht heb op een dag sollicitatieverlof met behoud van loon?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jan 2017 15:22



Vandaag heb ik mijn ontslagbrief gekregen. Ik had een tijdelijk contract.

Klopt het ook dat ik tijdens die 2 weken recht heb op een dag sollicitatieverlof met behoud van loon?
met tijdelijke contracten zeg je er best de duur ervan bij en hoelang je er al werkt
op dat sollicitatieverlof heb je recht

wel opletten als je een akkoord sluit en je blijft werkloos na de opzeggingstermijn, dat ge u niet zonder inkomen zet.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”