Ontslag geven ecomomische werkloosheid

Kmol
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ontslag geven ecomomische werkloosheid

#1 , 13 jan 2017 17:28

Momenteelk zit ik in een periode van EW
Maandag kan ik ergens op gesprek voor een eventuele nieuwe job.

-Is dat nog steeds zo dat als je met EW staat dat je van de ene dag op de andere je ontslag kan geven?
-Als ik maandag mijn onstlagbrief zou versturen (indien het gesprek goed loopt) is dan dinsdag mijn laatste dag op mijn huidige werk, of kan ik dan al vanaf dinsdag aan de slag bij de nieuwe werkgever?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 jan 2017 17:38

Je kan onmiddellijk, letterlijk te nemen, weg.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 jan 2017 22:00


-Als ik maandag mijn onstlagbrief zou versturen
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.as ... utoAncher3
Beëindiging door de werknemer in geval van tijdelijke werkloosheid

Tijdens de schorsing van de uitvoering van de arbeidsovereenkomst omwille van een gebrek aan werk wegens economische oorzaken heeft de werknemer het recht om de arbeidsovereenkomst te beëindigen zonder opzegging noch vergoeding.

Hij kan dit recht laten gelden, zowel tijdens de volledige schorsing van de uitvoering van de arbeidsovereenkomst, als tijdens een regeling van gedeeltelijke arbeid, en dit vanaf het moment dat deze regeling effectief ten aanzien van hem is ingevoerd.

Tijdens de schorsing van de uitvoering van de arbeidsovereenkomst omwille van slecht weer die één maand overschrijdt, heeft de werkman hetzelfde recht.

Deze beëindiging zonder opzegging noch vergoeding is niet aan wettelijke vormvoorwaarden onderworpen. Een schriftelijke kennisgeving is niettemin aan te raden.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Kmol
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 jan 2017 16:46

Dus als ik het goed begrijp kan ik evengoed maandag (als ik de nieuwe job zou krijgen wel) gewoon naar mn huidige werkgever bellen, en zeggen dat k dinsdag niet meer op kom en dat er nog een brief gaat volgen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 15 jan 2017 20:43

ja

dina40
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jul 2017 00:06

Ik werk op een kinderdagverblijf als administratief bediende en spring in waar nodig is, maw doe alles ben flexibel, nu werkte ik al bijna 3jaar met een Activa Kaart , nu de activa kaart verlopen is heeft de werkgever gezegd dat OF je neemt ziekteverlof voor een lange periode of je neemt ontslag, hij vind het ineens teveel om mij te betalen , ik liet dit varen omdat ik niet wist wat te doen en hoorde niets meer tot nu want ik dacht echt dat hij dit niet kon vragen van mij , nu las ik vandaag op de bedrijfsmail waar ik op kan , dat ik ontslagen word wegens economische redenen, ik doe alles , inschrijvingen, de boodschappen sorteren, administratie , boekhouding , telefoons , met ouders spreken ,inspringen bij afwezigheid van een collega (kinderverzorgster) ... krijg ik dit vandaag te lezen?... hij krijgt subsidies voor de opvang hoe kan dit dan wegens economische reden mijn ontslag zijn? hij is nooit te zien omdat die zegt , ze is daar , de ouders kennen hem zelfs niet en vragen elke keer naar mij wanneer er iets is van facturen of verlof aanvragen ed,
zit met mn handen in de haren, weet er iemand of dit verantwoord is ? Wat kan ik doen? ik wil van de week een advocaat arbeidsrecht inschakelen en dit even bespreken maar wilde hier even de vraag stellen,

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”