Recht op uitkering na stop interimwerk tijdens opzegtermijn

Koffiekan
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Recht op uitkering na stop interimwerk tijdens opzegtermijn

#1 , 11 jan 2017 15:17

Hallo,
Ik zit met een dringende vraag. 1maand geleden (2weken voor verlof) heb ik mijn ontslag gehad op m,n werk waar ik een jaar half vast werkte. De opzegtermijn loopt tot 23 januari. Nu 2 weken voor mijn opzegtermijn eindigd doe ik een interimjob.

Deze job is namelijk niets voor mij! Ik heb 2dagen gewerkt (tot dinsdag). En vandaag woensdag ziek gemeld. Je zult waarschijnelijk niet geloven dat ik echt ziek ben. Maar dat ben ik dus wel. Nu het probleem is, als ik laat weten aan het interim dat dit niets voor mij is, krijg ik dan nog recht op werkloosheidvergoeding als binnen 2 weken mijn opzegtermijn verloopt?

Krijg ik nu problemen omdat ik na de 2de mij al ziek heb gemeld en wanneer meld ik best aan het interim dat ik volgende week geen contract meer hoef?

Weet er iemand antwoord? Alvast bedankt!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 12 jan 2017 15:32

als je werk weigert TIJDENS je opzeg, is er geen enkel probleem. Enkel werkweigeringen NA je opzeg is een probleem.

als je nu je opzegtermijn hebt en ziek bent, zal je geen uitkernig krijgen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”