Ontslag onderwijs

eylis
Berichten: 8840

Re: Ontslag onderwijs

#16 , 20 jan 2017 18:10

"................Op het einde van die week werd ik verplicht om die verlenging toch te tekenen tot eind januari aangezien deze al doorgegeven was aan de betalingsinstelling en er sowieso op mijn C4 ging staan dat ik vrijwillig gestopt ben.. Maar dat ze mij een attest gingen geven voor de RVA waardoor ik een uitkering zou krijgen..............."

Je was helemaal niet verplicht te tekenen tot eind januari. En zoals ik dit verhaal lees begint dit te lijken op manipulatie. Enerzijds een C4 dat je vrijwillig gestopt bent en anderzijds een attest om toch een uitkering te kunnen krijgen. Dat slaat nergens op. De afspraak was dat je een week zou werken. Ook dat is een contract: een gezamenlijke mondelinge afspraak. Dan had er een contract van een week gemaakt moeten worden. Aan de uitbetalingsinstelling geef je overigens pas je gewerkte dagen door NA de gepresteerde maand, zelfs als je vooraf iets anders meldde. Dus dat kon nog. Er hadden 2 C4 moeten gemaakt worden: eentje voor de periode voor kerstvakantie en eentje voor de week na de kerstvakantie. En dan had het contract gewoon moeten vermelden: einde contract. Wat verontrustend is, is dat de school je niet geruststelt hoe de agressietoestanden opgelost zullen worden op de school. Niet alleen voor jou, maar ook voor je opvolgers. Ik zou de school laten weten dat ze je de juiste C4's bezorgen zoals het hoort en dat je voorlopig nog niet de agressiefeiten en de opvolging er van zal rapporteren aan de dienst scholenaudit bij het Ministerie van Onderwijs. Eens kijken hoe het dan verloopt....

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”