Ontslag 1 maal ondertekend

poldeleeuw
Topic Starter
Berichten: 3

Ontslag 1 maal ondertekend

#1 , 07 jan 2017 19:18

Beste,

Is een ontslag met onderling akkoord geldig als het maar 1 keer is ondertekend door beide partijen?

Kan ik dit nog aanvechten omdat ik niet anders durfde dan tekenen omdat de werkgever van mij anders 8500 euro eiste omdat ik zijn cammionette had vastgereden en een spiegel gebarsten was? Dat is zogezegd zijn kosten dat hij zou hebben.

Ook heb ik nog altijd mijn loon niet gehad. Het loon wordt pas betaald zei hij tussen de tiende en de veertiende van de maand. Dit is toch niet wettig?

Mvg,
Joeri.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jan 2017 20:45


Ook heb ik nog altijd mijn loon niet gehad. Het loon wordt pas betaald zei hij tussen de tiende en de veertiende van de maand. Dit is toch niet wettig?

Mvg,
Joeri.
Daar zijn nog bedrijven waar het zo in het arbeidsreglement staat, eerst een voorschot en dan de afrekening tussen de 10 en de 14 de
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jan 2017 20:49

Als de werkgever het deel met je handtekening heeft is dit in orde en kan je er niks meer tegen doen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jan 2017 00:05

Een beëindiging van de arbeidsovereenkomst door onderlinge toestemming moet niet schriftelijk gebeuren (maar best wel o.w.v. bewijsproblematiek).
Dat er dus maar één exemplaar is, is op zich geen bezwaar.

De werknemer is maar aansprakelijk ten opzichte van de werkgever voor opzet, zware fout of gewoonlijk voorkomende lichte fout (art. 18 AO-wet).
Als de werkgever dit als argument heeft gebruikt en zo morele dwang (geweld) heeft uitgeoefend, dan is de onderlinge toestemming behept met een wilsgebrek waardoor ze nietig kan verklaard worden door de rechter. Op dat ogenblik is een verbrekingsvergoeding van toepassing.
Kwestie is wel: hoe bewijs je dat er dwang is uitgeoefend?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 08 jan 2017 08:28

Loon moet ten laatste op de 7e werkdag na de maand waarop het loon slaat aan de werknemer gegeven zijn.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 jan 2017 09:13

Ja het loon moet ten laatste op de 7é werkdag gegeven zijn, maar dit kan perfect de 10e van de maand zijn, als den 1e op een zaterdag valt moet het loon ten laatste op den 11e betaald worden.
Nu in januari was dit ook den 11e
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 08 jan 2017 11:16

Zaterdag is ook een werkdag. De 7e werkdag is dus in januari morgen 9 januari.

En de 7e werkdag kan enkel indien dit uitdrukkelijk zo in een cao of arbeidsreglement is bepaald. Anders is het de vierde werkdag, dus 5 januari

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 08 jan 2017 12:13

beste is onmiddellijk naar de juridische dienst van je vakbond gaan, hoe langer je wacht hoe slechter dat is

heb je enkel een akkoord ondertekend voor de beeindiging van de arbeidsovereenkomst?
of ook een dading waarin je afstand van je rechten doet?

mss best eens de geanomiseerde tekst plaatsen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”