Interim contract getekend maar mag niet komen van interim bureau

Jos32
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Interim contract getekend maar mag niet komen van interim bureau

#1 , 06 jan 2017 21:17

Dag Iedereen

Ik werk nu al een maand in een bedrijf met interim contracten .
Ik heb mijn weekcontract voor volgend week al getekend en nu krijg ik via voicemail een bericht dat de samenwerking word stopgezet .
Wat nu ? Ik heb toch al een contract voor volgend week getekend ?

Mvg Jos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jan 2017 11:22

dan moeten ze u betalen of een gelijkwaardige job geven
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 10 jan 2017 21:09

dan zullen ze idd loon moeten uitbetalen.Verbreking laten vaststellen.

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jan 2017 21:37

dan zullen ze idd loon moeten uitbetalen.Verbreking laten vaststellen.
Geldt de proeftijd voor interimarbeid (die nog steeds van kracht is ondanks Wet op het Eenheidsstatuut 3 dagen proeftijd zonder opzegperiode) enkel van werknemerszijde?
Of is die langer niet van toepassing omdat het over opeenvolgende contracten gaat?
(Zou evenmin interessant zijn voor de WN: als zijn indirecte opdrachtgever wijzigt bij een volgend contract en hij kan er niet weg...)
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jan 2017 18:15

Of is die langer niet van toepassing omdat het over opeenvolgende contracten gaat?
wet 24/7/1987
Art. 5.Behoudens strijdige overeenkomst worden de eerste drie arbeidsdagen als proeftijd beschouwd. Tot bij het verstrijken van die tijdsduur mag ieder van de partijen de overeenkomst beëindigen, zonder opzegging noch vergoeding.
[1 Ingeval een uitzendkracht, via opeenvolgende arbeidsovereenkomsten voor uitzendarbeid, in dezelfde functie, op dezelfde arbeidspost en bij dezelfde gebruiker tewerkgesteld wordt, zijn opeenvolgende proeftermijnen verboden.]1
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”