Werkgever liegt reden ontslag

Lennox
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Werkgever liegt reden ontslag

#1 , 03 jan 2017 20:01

Ik ben tijdens mijn ziekteverlof (burn out) na 4 jaar vast contract ontslagen MET TE PRESTEREN OPZEGTERMIJN (+- 6 maand).

Er stond geen reden op de ontslagbrief. Ik heb via aangetekend schrijven de concrete redenen v mijn ontslag gevraagd. Ik heb hier antwoord op gehad en sloeg hiervan achterover.

De werkgever haalt 4 redenen aan:
- pesten
- herhaaldelijk ondermaats functioneren
- herhaaldelijk ongepaste attitude
- Verstoring van de werking van het team

dit zijn 4 grote leugens! Ik ben echt heel erg boos, verdrietig, ontgoocheld....
In die 4 jaar heb ik geen enkele verwittiging gehad.
Er is er nooit een functioneringsgesprek geweest, heb ik nooit een of ander functioneringsverslag gehad of iets ondertekend. En nu dit....

Kan dit zomaar???? Kan mijn wergever hier zomaar mee weg komen? Dit is gewoon zo onwaar en oneerlijk en wil dit niet over mij heen laten komen.

Wat kan ik doen? Zij kan nooit een op waarheid berust dossier tegen mij hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jolientje2006
Berichten: 17

#2 , 11 jan 2017 17:33

Staan die redenen op papier? Wat staat er juist op je c4? Want als er niks op papier staat is er natuurlijk ook niks aan te vechten. En als het op papier staat maar niet op je c4 zou ik geen slapende honden wakker maken.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”