Werkgever eist e-mail verkeer op en schadevergoeding

Walk19
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werkgever eist e-mail verkeer op en schadevergoeding

#1 , 15 dec 2016 17:48

Ben sinds kort zonder reden ontslagen als vertegenwoordiger.

Nu eist mijn werkgever een ferme schadevergoeding doordat er bestelbons door de klant niet zijn ondertekend en deze nu ook hun bestelling annuleren. Ze beweren mij kennis gegeven te hebben bij meetings dat orderbons moesten ondertekend worden. Daar wist ik niets vanaf, ook heb ik steeds een niet ondertekende orderbon aan mijn salesmanager afgeven en deze heeft mij nooit op de vingers getikt. Vermits de productie meer tijd in beslag nam dan verwacht konden betrokken klanten pas later geleverd worden met als gevolg daar er veel anulaties zijn. Men wil dat ik dit nu oplos en anders slepen ze mij voor de rechter.

Ook eisen ze mijn e-mails op van een privé account van mezelf. Doordat er problemen waren met het bedrijfsaccount heb ik steeds mijn eigen privé account gebruikt. Hiervan waren ze op de hoogte want ik mailde ook steeds naar hun met mijn eigen account. Kunnen ze nu zomaar eisen dat ik alle gegevens van mijn account doorgeef?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 15 dec 2016 17:54

ik denk dat ze niets kunnen opeisen van je privémail-account want:
- je bént al ontslagen. Als dusdanig bestaat er géén werkgever/werknemer-relatie meer tussen u beiden.
- Zelfs al zou je er nog werken, dan kunnen géén mails opgevraagd worden van je mailaccount.
- Het strafste is helemaal dat hun mailsysteem niet operationeel was en je dus die van jou gebruikte.
Strikt genomen zijn er dus NOOIT mails verstuurd in naam van de firma. Want het communicatieplatform van de firma werkte niet eens...

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”