Bedreigt worden met onslag om mijn rechten te kunnen negeren

Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

Bedreigt worden met onslag om mijn rechten te kunnen negeren

#1 , 08 dec 2016 23:12

Mijn werkgever steld mij te werk via een vop en drijft continu de spot met mij/ ik krijg nooit een verlofdag op de datum welk ik vraag en als ik verlof krijg heb ik dat alsook nooit op papier/ wanneer iets ondertekend moet worden krijg ik geen door hem ondertekend exemplaar en als ik niet wil tekenen drijgt hij met mijn job/ ik heb alsook een verborgen camera opgemerkt welk verstopt zit in een bewegingsmelder/ ik ben verplicht om zot veel overuren te doen en hiervoor zw geld te aanvaarden (ik doe liever alles officieel, ik moet rekeningen kunnen betalen en het is ten nadelen van mijn pensioen later bovendien doe ik liever geen overuren zo dat het mogelijk is weekendwerk te doen omdat dit meer sociale zekerheid biet.
Er word met mij de spot gedreven en misbruik gemaakt van mijn zwakke positie in de wetenschap dat weinig werkgevers open staan betreft een tewerkstelling van iemand met een Vlaamse ondersteuningspremie. Hoe kan ik mij beroepen op mijn rechten zonder dat ik mijn ontslag krijg?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 dec 2016 20:31

Klacht indienen wegens pesten op het werk.

Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

#3 , 30 apr 2017 12:13

Bedankt voor het verstrekken van desbetreffende informatie, de werkgever heeft mij ontslaan ik ben sinds april terug werkzoekend.

Hij heeft mij wel uitbetaald (al weet ik niet of het uitbetalde bedrag klopt) maar maakt mij slecht op mijn c4 waardoor ik in moeilijkheden kom om te kunnen genieten van een uitkering.

Ik zou beroepsonbekwaam zijn, mij ongepast hebben gedragen tegenover de werkgever en andere werknemers, te veel met mijn gsm zijn bezig geweest, zelf om ontslag gevraagd hebben enzovoort enzoverder...

Ik heb al reeds een aangetekend schrijven gericht Maar wat als hij die c4 nu niet wilt aanpassen, wat als hij niet op mijn schrijven reageerd? Heb ik hier goed aan gedaan, heeft er iemand advies?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 30 apr 2017 16:01

Al ooit bij uw vakbond langs geweest?

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 apr 2017 17:28

C4 is (enkel) relevant voor bekomen werkloosheidsvergoeding.
Aan RVA/VDAB (weet niet wie nu na federalisering bevoegd is) uitleggen - met bewijzen voor zover mogelijk.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”