Ontslagbrief zonder handtekening

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3794

Ontslagbrief zonder handtekening

#1 , 08 dec 2016 22:01

Vandaag heb ik mijn ontslagbrief opgesteld om deze aangetekend te kunnen opsturen naar mijn werkgever.
Dit zal ik komend weekend doen, ontvangst is dan komende dinsdag.

Komende maandag zal ik mijn werkgever persoonlijk op de hoogte al stellen van mijn ontslag, en verwittigen van het aankomend AS.

Echter heb ik zonet gemerkt dat ik mijn handtekening vergeten ben op deze brief, en deze is momenteel al verzegeld.
Is dit wettelijk verplicht om deze erop te plaatsen, of kan dit in feite niet zoveel kwaad daar dit in dit geval enkel maar de officiële kennisgeving is op papier van mijn ontslag?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 dec 2016 20:32

Niet wettelijk verplicht, maar die ontslagbrief zou in theorie natuurlijk ook door een andere persoon geschreven kunnen zijn.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 11 dec 2016 08:44

Voor alle zekerheid neem je maandag een kopie van die brief mee, maar dan wel met uw origineel eigen handtekening. Die kan je dan overhandigen tegen ontvangstbewijs

Reclame

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3794

#4 , 12 dec 2016 09:02

Voor alle zekerheid neem je maandag een kopie van die brief mee, maar dan wel met uw origineel eigen handtekening. Die kan je dan overhandigen tegen ontvangstbewijs
Dat is inderdaad wat ik zal doen vandaag.
Waarvoor dank!

jefke007
Berichten: 1812

#5 , 12 dec 2016 09:20

zegels losmaken en een gehandtekende brief in omslag steken he
( in theorie kan je baas die brief uit de omslag halen , en er iets insteken dat totaal zinloos is )

Meestal stuur ik een aangetkende brief, zonder briefomslag, dan wordt het al moeilijker om inventief te zijn

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3794

#6 , 12 dec 2016 09:26

zegels losmaken en een gehandtekende brief in omslag steken he
( in theorie kan je baas die brief uit de omslag halen , en er iets insteken dat totaal zinloos is )

Meestal stuur ik een aangetkende brief, zonder briefomslag, dan wordt het al moeilijker om inventief te zijn
Dan zou hij al een blad moeten afdrukken waarop zowel de naam van het bedrijf en het adres, alsook mijn naam en adres op staan, en voor de rest een onzinnige inhoud eronder.
Vensterenveloppe, met opdruk...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”