Ontslag onderling akkoord - nieuwe werkgever

Eef2803
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag onderling akkoord - nieuwe werkgever

#1 , 06 dec 2016 18:45

Hallo,

Eind augustus heb ik op mijn huidige job mijn ontslag gekregen. Dit ging in op maandag 5 september. Mijn opzegtermijn was 3 maanden en 12 weken. Ik ben onmiddellijk beginnen solliciteren & heb ook al enkele gesprekken achter de rug.
Vorige week werd ik gebeld door één van de bedrijven waar ik gaan solliciteren ben om te zeggen dat ze graag hadden dat ik bij hen zou beginnen werken, maar liefst zo snel mogelijk.
Ik ben dan met mijn werkgever in onderling akkoord overeen gekomen dat ik eind december op mijn huidige job zou stoppen, zodat ik sneller bij m'n nieuwe werkgever zou kunnen beginnen.
Nu heb ik daar ondertussen een nieuwe afspraak gehad en lijkt deze plots te twijfelen of hij me wel wil aannemen, ik weet deze week wel meer.. Stel dus dat ik niet word aangenomen zit ik wel met een groot probleem... want aangezien het ondertussen een ontslag met onderling akkoord is geworden heb ik geen enkel recht op een uitkering en zal ik dus binnen dit en 3 weken een nieuwe job moeten vinden...
Wat als ik in het slechtste geval geen nieuwe job vind??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 dec 2016 19:54

Dan zal je geen recht op uitkeringen hebben voor minstens de periode van je resterende opzegtermijn waarop je normaal recht had.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 dec 2016 09:14

hopelijk heeft het ook geen invloed op je eindejaarspremie.

akkoorden inzake de opzeggingstermijn vroeger te laten beeindigen kunnen nietig zijn, ook dat kan je eens laten controleren, veel hangt af hoe je het geformuleerd hebt
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 dec 2016 11:29

Nu heb ik daar ondertussen een nieuwe afspraak gehad en lijkt deze plots te twijfelen of hij me wel wil aannemen,
Nooit, maar dan ook NOOIT zelf je ontslag geven (of ontslag in onderling overleg) als je je nieuwe arbeidscontract nog niet getekend hebt. We lezen dikwijls situaties zoals deze hier op het forum: mensen die reeds ontslag geven, of andere acties nemen die hun rechten "aantasten", nog voor ze de nieuwe arbeidsovereenkomst getekend hebben...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”