Andere betrekking tijdens verlof zonder wedde. Verlofattesten en tewerkstellingsattesten

albertus
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Andere betrekking tijdens verlof zonder wedde. Verlofattesten en tewerkstellingsattesten

#1 , 05 dec 2016 20:23

Hallo

Ik heb met mijn huidige werkgever een overeenkomst gesloten om verlof zonder wedde te nemen om een andere job uit te proberen. Deze job is een openbare functie die ik nu tijdelijk kan invullen, maar na 6 maanden moet ik de procedure volgen en opnieuw solliciteren in 3 rondes. Omdat ik dus geen zekerheid heb kan ik gebruik maken van verlof zonder wedde op mijn huidige job. Mijn huidige werkgever is hiervan op de hoogte en ermee akkoord.

Voor het contract in orde te maken bij mijn nieuwe werkgever heb ik verlofattesten en tewerkstellingsattesten nodig, maar deze krijg ik in principe slechts bij uitdiensttreding? of niet? En hoe kan ik in de nieuwe tijdelijke job aanspraak maken op verlof als mijn contract bij mijn huidige werkgever niet is beïndigd, maar opgeschort?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 06 dec 2016 08:51

Deze attesten zul je inderdaad niet krijgen, hierdoor zul je bij je nieuwe job geen verlof krijgen (behalve mogelijks extra-legale voordelen).

Als je nadien beslist om op je nieuwe job te blijven, zul je je ontslag moeten indienen bij je huidige job.
Hopelijk moet je je opzeg niet effectief presteren, want anders heb je een probleempje...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 06 dec 2016 09:26

U kan op een andere manier bewijzen dat u gewerkt hebt, via bvb loonfiches. De wet stelt geen specifieke eisen aan de werknemer qua documenten om zijn vakantierechten te bewijzen, u kan dus perfect uw loonfiches geven aan uw nieuwe werkgever.

Het bestaan van tewerkstellingsattesten en dergelijke is om te verhinderen dat de werknemer alle details van de loonfiche (beslag, ...) aan zijn nieuwe werkgever moet bezorgen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”