ontslag gegeven opzegtermijn willen verkorten

trientje9962
Topic Starter
Berichten: 10

ontslag gegeven opzegtermijn willen verkorten

#1 , 02 dec 2016 13:21

beste,

ik heb op 14 oktober mijn ontslag ingediend met ingang 24 oktober 2016 , mijn normale opzegperiode telt tot 19 januari 2017.Nu op ontslagbrief heb ik geen einddatum vermeld(aanraden vakbond) enkel genoteerd graag in onderling overleg zo snel mogelijk te willen stoppen. Mijn directie was meegaand en snapte het allemaal wel ik werk namelijk al in bijberoep en zou zo snel mogelijk naar hoofdberoep gaan. Ze ging me niet tegenwerken. nu zijn we ondertussen 1 december maar tot op heden kan ze me nog geen einddatum geven van opzegperiode , ik vrees dat ik volledige opzegtermijn moet uitdoen ze vinden geen vervanging. Maar normaal moet ik met oudejaar en nieuwjaar nog nacht werken dit zie ik gezien de situatie helemaal niet meer zitten alle collega's begrijpen dit. Maar via directie krijg ik geen antwoord meer . Nu ik zou graag stoppen ten laatste op 19 december .(ik werk partime nacht als verpleegkundige) kan ik via 1 of ander achterpoortje toch stoppen op 19 december (ziekte sluit ik uit wil niet van dat systeem profiteren en ook kan dan niet als zelfstandige aan de slag) . heb ik recht op solicitatiedagen wat met overuren ? het gaat over 10 nachten dat ik nog daadwerkelijk moet werken na 19 december. ik wil open kaart met hen spelen voor hen is het ook beter dat ze nu al iemand kunnen zoeken dan dat ik gewoon niet meer opdaag hoeveel bedraagd verbrekingvergoeding en is dit nadelig voor andere zaken dat je zomaar verbreekt (heb geen toekomstige baas meer enkel mezelf )?

dank u wel

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding