ontslag en nieuwe werkver

kurt123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

ontslag en nieuwe werkver

#1 , 30 nov 2016 12:14

Beste,

Ik heb vorige week mijn ontslag gegeven bij de FOD. Ik sta daar nog steeds onder contract tem 24 jan 2017 daar ik al mijn rust en verlofdagen moet opnemen want anders ben ik deze kwijt daar uitbetaling enkel gebeurt bij ontslag dringende reden.

Ik heb intussen nieuw werk gevonden maar deze nieuwe werkgever zou graag hebben dat ik vroeger start dan 24 jan 2017.

Kan ik tijdens mijn opzegperiode als onder contract zijn en werken bij mijn nieuwe werkgever?
Met vriendelijke groet,
Kurt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 30 nov 2016 13:02

Mogelijks wel.

Je hebt verschillende opties:
De eerste is je huidige werkgever hiervan op de hoogte stellen welke je laatste werkdag is, zodat je kunt beginnen bij je nieuwe werkgever.
Hiervoor ga je wel een vergoeding moeten betalen aan je huidige werkgever, omdat je je contract verbreekt voor die laatste dagen.

Tweede optie is al je verlof die je hebt opnemen.
Vanaf 1 januari heb je terug een volledig verlof.
Deze opnemen vanaf de dag dat je bij je nieuwe werkgever zou moeten beginnen, tot en met de 24e.
Hier moet je huidige werkgever wel mee akkoord gaan.

In het algemeen gesteld kun je te alle tijde werken voor meer dan 1 werkgever, je moet het enkel kunnen combineren.

giserke
Berichten: 2434

#3 , 30 nov 2016 14:06

Mogelijks wel.

Je hebt verschillende opties:
De eerste is je huidige werkgever hiervan op de hoogte stellen welke je laatste werkdag is, zodat je kunt beginnen bij je nieuwe werkgever.
Hiervoor ga je wel een vergoeding moeten betalen aan je huidige werkgever, omdat je je contract verbreekt voor die laatste dagen.

Tweede optie is al je verlof die je hebt opnemen.
Vanaf 1 januari heb je terug een volledig verlof.
Deze opnemen vanaf de dag dat je bij je nieuwe werkgever zou moeten beginnen, tot en met de 24e.
Hier moet je huidige werkgever wel mee akkoord gaan.

In het algemeen gesteld kun je te alle tijde werken voor meer dan 1 werkgever, je moet het enkel kunnen combineren.
Dat laatste zal afhangen bij welke FOD je werkt, is het bij financiën of belastingen mag je dat vergeten.
En bovendien zal de aard van activiteiten van je nieuwe werkgever niet mogen liggen bij de activiteiten van je huidige werkgever in dit geval de overheid.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 30 nov 2016 14:08

Blaatpraat, het is veel simpeler: de OP heeft zoals ik het lees geen dagen dat hij effectief nog moet presteren, enkel nog overuren/verlof.

In die optiek kan hij perfect verlof/recup nemen bij bedrijf A en bij bedrijf B al gaan werken. Tenzij het natuurlijk over concurrentiële activiteiten zou gaan.

kurt123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 nov 2016 14:21

Beste Mensen,
Hartelijk dank voor jullie antwoorden!
Hier doen ze bij de overheid 2 weken over..
Dankjewel!
Met vriendelijke groet,
Kurt

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”