opzegtermijn ontslag door medewerker met overgedragen anciënniteit

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

Re: opzegtermijn ontslag door medewerker met overgedragen anciënniteit

#16 , 28 nov 2016 23:59

enkel de kennisgave is nietig niet het ontslag, heel waarschijnlijk is uw werkgever hiervan zelfs niet op de hoogte
uw werkgever kan die nietigheid ook dekken, zoals nu het geval is door u de opzeggingstermijn te laten werken.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
azqw
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#17 , 29 nov 2016 00:02

Ok. Bedankt 'de reden'.
Is een correctie van de opzegduur via aangetekend schrijven dan nog noodzakelijk?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#18 , 29 nov 2016 07:33

Ok. Bedankt 'de reden'.
Is een correctie van de opzegduur via aangetekend schrijven dan nog noodzakelijk?
Daarover bestaat discussie. Ik zou liever veilig spelen :)

Reclame

azqw
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#19 , 29 nov 2016 19:35

Nog een vraagje zodat ik voorbereid ben:
Wat in geval dat mijn werkgever niet akkoord gaat met die paar weken opzeg ipv enkele maanden opzeg? Wat moet ik dan doen aanvangen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#20 , 29 nov 2016 20:04

ofwel de korte opzeg uitvoeren en daarna verbreken (en het risico lopen dat je werkgever de verbrekingsvergoeding eist) ofwel de opzeg volledig uitvoeren.

azqw
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#21 , 29 nov 2016 20:05

Maar dat kan toch niet zomaar als de wetgeving zegt dat bij ontslag door werknemer de ancienniteit niet kan overgedragen worden voor de berekening van de opzegperiode?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#22 , 29 nov 2016 20:17

ah, wacht, dacht dat je bedoelde dat je NOG vroeger wou weggaan :).

Nee, dan doe je gewoon je opzeg en vertrek je na de laatste dag die je officieel moet doen. Verder doe je niks...

azqw
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#23 , 29 nov 2016 20:22

Oke. Thx. Risceer ik dan een dagvaarding voor de arbeidsrechtbank als ik dan vertrek zonder goedkeuring werkgever en risceer ik dan een verbrekingsvergoeding van bv. 3 maanden enzo te betalen?
(Ik word hier mottig van)

Is er ergens een wettekst die ik kan gebruiken om dit te rechtvaardigen bij mijn werkgever?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#24 , 30 nov 2016 09:41

Ja en nee.
Je werkgever kan iedereen voor de arbeidsrechtsbank slepen, net zoals jij dat altijd kan met je werkgever.
Een verbrekingsvergoeding zul je nooit moeten betalen als je je aan je wettelijke opzeg (hierboven al bevestigd) houdt.

azqw
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#25 , 30 nov 2016 16:12

Bedankt iedereen!
Werkgever is akkoord gegaan met slechts enkele weken opzeg en heeft dat ook schriftelijk bevestigd. Ideaal dus! :-)

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”