Interimcontract: weekcontracten sinds 2015

Myrthelilith
Topic Starter
Berichten: 13

Interimcontract: weekcontracten sinds 2015

#1 , 27 nov 2016 13:37

Beste

Ik werk nu ongeveer 1,5 jaar via interim contract in hetzelfde bedrijf. Wekelijks krijg ik een nieuw contract.
Tijdens mijn sollicitatie werden mij enkele vacatures aangeboden. Ik heb gekozen voor degene met de grootste kans op vast.
Van de vacatures die me aangeboden waren hebben de mensen die de andere jobs ingevuld hebben reeds een vast contract gekregen alsook een aantal anderen die na mij begonnen waren.
Toen ik vroeg wanneer ik een contract zou krijgen werd mij gezegd dat ik mijn job goed doe en dat dit opgenomen zal worden in de evaluatiegesprekken. Deze hebben ondertussen al 2 keer plaatsgevonden.

Kunnen ze me dit maken om als bediende mij 1,5 jaar via interim te laten werken? Ik dacht dat dit na 6 maand vast was. Als ze me willen houden hadden ze toch al lang een contract kunnen geven?

alvast bedankt voor de antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 nov 2016 19:24

1,5 jaar kan gerust en is zeker geen uitzondering. Er is geen wet die u verplicht om na 6 maand een vast contract te hebben, tenzij het motief instroom zou zijn (meer dan waarschijnlijk is het motief bij u "vermeerdering van het werk").

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”