Na ontslag te te weinig dagen op loonbrief!

ovi
Topic Starter
Berichten: 104

Na ontslag te te weinig dagen op loonbrief!

#1 , 25 nov 2016 14:43

Mijn zoon had 2 jaar geleden zijn stage bij een firma gedaan waar hij dan nog regelmatig vakantiejob gaan doen is alsook deze zomer en ze wilde hem daarna graag een vast contract aanbieden.
Hij was niet zeker dat hij wou blijven dus had de baas hem eerst als interim ingeschreven maar vanaf 1/11/2016 ging hij dan een contract voor 3 maand krijgen vermits de baas beloofd had om zijn overuren te betalen wat blijkbaar niet gebeurde!
In de week van 2 t/m 4/11had hij al 6 overuren gemaakt en ook de week van 7 t/m 10/11is hij enkele keren enkele uren lager blijven werken om een installatie af te krijgen maar toen hij nogmaals aan zijn baas vroeg waar zijn contract bleef en hem nogmaals aansprak over de overuren bleek dat hij niet van plan was die te betalen zoals beloofd dus zoon heeft dan onmiddelijk zijn ontslag gevraagd en gekregen.

Er is een paar dagen later een papier opgesteld dat dit gebeurd is met onderlinge overeenkomst dus daar verwachten we geen problemen meer mee en toe hij die ontslagbrief gaan tekenen is heeft hij ook eindelijk eens de loonfiches gekregen.
Toen ik dat enkele dagen geleden eens even bekeken heb schrok ik wel even.
Op de loonfiche van November staat namelijk dat hij pas op 07/11 begonnen is t/m 10/11/2016!!!
Contract dus NIET begonnen op 01/11; wat we al verwacht hadden want dat is een betaalde feestdag dus zo moet hij die niet betalen; maar hij heeft dus ook 2-3 en 4/11 niet op het contract of de loonfiche gezet en ook niet betaald dus dit is pure oplichting.
Voor we hem hier over aanspreken zouden we graag weten hoe we dit het beste aanpakken want ondertussen duidelijk dat dit niet echt een eerlijk mens is!
We gaan dit zowiezo niet zo laten?
Dbv.
Ivo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 nov 2016 14:48

Het beste is tot je vakbond eens langs gaan die kunnen je perfect helpen, desnoods gaan ze er mee naar de rechtbank.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ovi
Topic Starter
Berichten: 104

#3 , 25 nov 2016 15:08

Aangezien hij nog maar juist aan het werk was is hij nog niet bij een vakbond dus daarmee even de vraag hier wat onze rechten zijn.
Voor ik hem bel wil ik wel weten wat ik kan doen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 nov 2016 15:17

Dan zal er niks anders opzitten dan even met de werkgever te gaan praten, wil hij niet dan neem je contact op met de arbeidsinspectie, dit adres in u provincie vindt je via google !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ovi
Topic Starter
Berichten: 104

#5 , 25 nov 2016 15:29

Ik zal hem eerst via mail even op de hoogte brengen dat we deze"fout" ontdekt hebben en zal dan uw raad opvolgen.
Bedankt alvast.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 nov 2016 17:02

van wanneer tot wanneer werkte je daar als uitzendkracht vòòr 1 november?
kan je die overuren bewijzen?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

ovi
Topic Starter
Berichten: 104

#7 , 01 dec 2016 18:15

Na mail reactie gekregen en ondertussen alles inorde dus mag gesloten worden.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”