ontsalg medische redenen uitkering ontvangen

catteke
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

ontsalg medische redenen uitkering ontvangen

#1 , 22 nov 2016 16:21

ik ben sinds jan 2016 thuis, half oktober zijn we begonnen met de regeling medisch ontslag.

ik wil er zeker van zijn dat ik na mijn ontslag direct een uitkering ga ontvangen.

Ik ben naar de huisarts geweest en naar de arbeidsgeneesheer en zij kwamen tot dezelfde conclusie, terugkeren is geen mogelijkheid

Het is echter zo dat mijn doktersattest nog tot25/11 loopt en ik nog geen C4 van de werkgever heb ontvangen.

Moet ik nu terug een attest bij de huisarts gaan vragen ovv is dit niet meer nodig?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 nov 2016 21:33

een attest van de huisarts is niet meer nodig. Op 26/11 (of de eerste werkdag daarna) meldt u zich bij de werkgever met het attest van de arbeidsgeneesheer. Deze zou dan via zijn sociaal bureau alle documenten moeten opmaken.

Een C4 krijg je pas NA einde arbeidsovereenkomst.

Mariette
Berichten: 2507

#3 , 23 nov 2016 03:48

Welke uitkering ontvang je dan?

Reclame

catteke
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 nov 2016 09:09

werkloosheidsuitkering krijg je dan.

catteke
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 nov 2016 09:13

JPV: Wat bedoel je dan met alle documenten? K heb bericht gekregen van de WG dat ik vrijdag 25/11 naar kantoor moet komen om documenten in orde te maken.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 23 nov 2016 09:20

documenten: C4, ...

Teken sowieso niks waar je over twijfelt. Normaal gezien zal het wel in orde zijn, maar een verkeerde handtekening en je mag het gaan uitleggen bij de RVA...

catteke
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 nov 2016 23:47

Nog een paar vraagjes:

Ik heb dit jaar nog geen vakantie opgenomen.
Ik wilde me op27/11 laten inschrijven bij vakbond om de werkloosheidsuitkering te kunnen ontvangen.
Daar vertelde men mij echter dat ik het best eerst mijn vakantiedagen moet opnemen (nl 20) en mij daarna (rond 21/12) terug moet komen aanmelden bij hen en dat ik dan vanaf dan werkloosheidsuitkering krijg.
Kan dit kloppen?
Als dit juist is, moet ik dan van de WG nog 20 dagen loon krijgen?
En heb ik nog recht op vakantiegeld van 2016? Ik heb in 2016 3 dagen effectief gewerkt.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 29 nov 2016 07:34

bediende/arbeider?

catteke
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#9 , 29 nov 2016 08:38

Bediende

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#10 , 01 dec 2016 16:35

Je hebt in december geen recht op werkloosheidsuitkeringen voor de volledige duur van je vakantie. Als dat nog 20 dagen in 5-dagenwerkweek is, wil dat zeggen dat je 24 dagen (excl zondag) geen uitkeringen kan krijgen van de werkloosheid.

Ik veronderstel dat je medisch ontslag reeds in orde zou moeten zijn? Dan zal je dit jaar effectief nog vakantiegeld krijgen (enkel én eventueel dubbel vakantiegeld mocht je dat nog niet gekregen hebben). Het is je werkgever die dit in principe nu ongeveer moet uitbetalen (eigenlijk bij uitdiensttreding, maar vaak bij de normale maandelijkse berekening van het loon).

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”