Foutieve uitbetaling premie

herc
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Foutieve uitbetaling premie

#1 , 22 nov 2016 10:59

Situatieschets: Ik was in dienst tem 5 november. Indien er op het einde van maand een bepaalde omzet en resultaat wordt behaald krijgen wij de maand nadien een premie toegekend. Voor oktober bedroeg dit 20% (van het brutoloon).

Nadat men deze eerste was vergeten uit te betalen en hebben ze deze nu maar uitbetaald voor ongeveer 1/4, overeenkomstig met de periode die ik nog in dienst was in november.

Aangezien ik in oktober wel nog een volledige maand in dienst was, meen ik recht te hebben op de volledige premie. Klopt dit?

Alvast bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 nov 2016 11:27

Wat staat er in het arbeidsreglement / contract / cao wat betreft uitbetaling van deze premies bij ontslag?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

herc
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 nov 2016 11:49

Noch in het arbeidsreglement als mijn contract staat hier iets over geschreven. En ook in de cao (pc311) vind ik hier niet meteen iets over terug?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 nov 2016 11:56

Dus is deze premie een geste van je werkgever.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 nov 2016 13:30

Je zou kunnen proberen argumenteren dat die premie een verworven recht is, omdat hij op regelmatige basis en volgens bepaalde criteria, uitbetaald wordt. Maar in hoeverre dit kans op slagen heeft, en of het sop de kool waard is, weet ik niet.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”