Gevolgen personeel door verplichte sluitingsdag

marajuyo
Topic Starter
Berichten: 75

Gevolgen personeel door verplichte sluitingsdag

#1 , 19 nov 2016 09:26

Sinds 2 weken heb ik nu de verplichte sluitingsdag toegepast.
Hierdoor heb ik echter ongeveer een 15% minder omzet gedaan dan de weken ervoor.

Ik kan het mij echter niet permitteren om te wachten tot de klanten de sluitingsdag gewend zijn en de omzet eventueel terug zou stijgen.

Ik kwam juist aan het vooropgestelde streefdoel van omzetcijfer en nu ga ik er terug een pak onder, wat niet haalbaar is op deze manier voor mij.

Wat zijn de mogelijkheden nu? Ik denk dat er voor economische crisis een langere periode van verlies moet voorgelegd worden, maar hier kan ik niet op wachten, tegen dan ven ik mss failliet en is iedereen zijn Job kwijt.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 nov 2016 11:36

Wat is eigenlijk je concrete vraag of vragen?

Je verplichte sluiting dag, die uren probeer die op te vangen met langere opening tijden, de meeste supermarkten zijn nu veel vroeger en langer open dan 10 jaar terug.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

marajuyo
Topic Starter
Berichten: 75

#3 , 19 nov 2016 11:43

Ik was alle dagen open van half 8 tot 19u. Nu sinds 2 weken, dinsdag namiddag en woensdag voormiddag toe. ik heb vrijdag verlaat naar 20u. Hier doen mijn werknemers al moeilijk over,terwijl in hun contract werkuren bepaald staat tss 6.30 en 20.30.

Ik trek het maar juist om alles te kunnen betalen, en nu er elke week een 6000 euro minder binnenkomt zal dit problemen geven.

Ik heb Het idee dat ik mensen zal moeten ontslagen, tenzij er een andere moest zijn?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 nov 2016 12:01

Je werknemers hebben op hun wettelijke uren niks moeilijk te doen, voor het zelfde geld heb je er andere bij niet akkoord.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”