Is dit ontslag door werknemer?

marajuyo
Topic Starter
Berichten: 75

Is dit ontslag door werknemer?

#1 , 16 nov 2016 11:52

Een werknemer sluit al meer dan een jaar 2 x per week de winkel. Hiervoor wordt ze ook betaald natuurlijk. Nu wil ze maar max. 1 dag nog afsluiten, dus andere werkuren. Ik heb dit geweigerd gezien dit echt niet mogelijk is door de hoeveelheid zieken in het bedrijf en kater eigenlijk ook niet, omdat ik de dagen liever eerlijk verdeel onder de collega's en niemand wil voortrekken.

Dit was haar antwoord:
Ok dan einde discussie... Niets aan te doen ik blijf tot ik iets anders heb gevonden.


Is dit nu al haar gegeven ontslag?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 nov 2016 12:38

Neen, zijt daar toch voorzichtig mee, als ze zegt ik heb dit nooit gezegd dan zal je de verbreking vergoeding moeten betalen, want jij heeft geen bewijs van dit gezegde..

Maar je weet nu ook waar je staat met deze werknemer.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 nov 2016 13:15

Ok dan einde discussie... Niets aan te doen ik blijf
Blijven is geen ontslag geven... :wink:
tot ik iets anders heb gevonden.
dit geeft aan dat ze iets anders gaat zoeken. Maar iemand kan altijd naar iets anders op zoek gaan, zonder al ontslag te geven.
Is dit nu al haar gegeven ontslag?
Neen, dus. Zelfs al zou ze dit op mail gezet hebben, dan nog is het geen bewijs dat ze ontslag geeft, enkel bewijs van een mededeling aan u dat ze een andere job gaat zoeken.

Moest ze u gemaild / SMS-ed hebben. "Dan kom ik vanaf morgen niet meer." dan had je dit in theorie wel als verbreking van de arbeidsovereenkomst van haar kant kunnen beschouwen (ze zou dan altijd kunnen claimen dat ze gewoon bedoelde dat ze verlof ging opnemen vanaf morgen, dus in praktijk ligt het sowieso moeilijker).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”