Termijn betaling afrekening na ontslag

Jack57
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Termijn betaling afrekening na ontslag

#1 , 11 nov 2016 21:04

Situatie is de volgende: mijn vriendin werkte bij een OCMW rusthuis, ze heeft zelf haar ontslag gegeven om elders te gaan werken, haar ontslagperiode liep tot 10 oktober.
Nu heeft ze wel haar loon uitbetaald gekregen eind oktober, maar niet vakantiegeld etc... ze heeft hen hierover gebeld en men zegt dat dit pas eind november betaald zal worden?
Ze werkt als bediende, niet als ambtenaar, dus ik dacht dat de afrekening gewoon op het einde van de maand zou gemaakt worden, dus eind oktober, is dit in de zorgsector anders? of nemen ze een loopje met ons?

Grtjs,

Jack

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3791

#2 , 11 nov 2016 22:51

http://www.jobat.be/nl/artikels/ontslag ... ld-worden/

Als ik dat artikel mag geloven, zou het inderdaad met het laatste loon moeten mee betaald worden.
Maar de vraag is of het de moeite is om moeilijk te doen, als je het over 2.5 weken al in bezit hebt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 nov 2016 06:53

Ik denk dat je te iets te snel van stapel loopt.
Je kan altijd naar de arbeidsrechtbank gaan die dan over twee maanden zitting houd, ik zou er niet te veel kabaal over maken want als men het nog een maand uitstelt, wat ga je doen? het geld uit de kas gaan nemen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 nov 2016 07:09

Ik denk dat je te iets te snel van stapel loopt.
Je kan altijd naar de arbeidsrechtbank gaan die dan over twee maanden zitting houd, ik zou er niet te veel kabaal over maken want als men het nog een maand uitstelt, wat ga je doen? het geld uit de kas gaan nemen ?
Mits het sturen van de inspectie kan je het tocheerder krijgen hoor :). Er is geenreden waarom men zou wachten.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 nov 2016 09:24

Er is inderdaad geen reden tot wachten, maar als men er veel kabaal over maakt kan men het wel eens laten liggen en er plezier aan beleven dat er iemand op wacht, en ja sociale inspectie sturen, denk je dat ze de volgende dag daar staan ?

En dan wat uitstellen en wat vergeten en we zijn al in februari.
ik heb al zulke zaken al gezien en mee gemaakt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 12 nov 2016 20:13

En dan kan je ondertussen genieten van eenhogere intrest bij ingebrekestelling... Geen probleem dus tenzij je financieel geen reserves hebt.

Jack57
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 17 nov 2016 09:45

ok, dank jullie allen voor de antwoorden, misschien inderdaad best even afwachten, maar ze hebben in het verleden al laattijdig loon betaald ook, vandaar ons wantrouwen..

Groetjes,

Jack

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”