interim contract

Adriana
Topic Starter
Berichten: 396

interim contract

#1 , 08 nov 2016 22:08

Hallo, ik werk sinds midden september als bediende met interimcontract. De kans zit er in dat ik ergens anders kan beginnen, rechtstreeks.
Wanneer breng ik best interim op de hoogte indien mijn nieuwe job voorstel echt doorgaat? Ik krijg gewoonlijk vrijdag namiddag een melding dat een nieuw contract beschikbaar is online, die ik dan electronisch teken. Moet ik interim verwittigen nog voor ik contract aangeboden krijg of als zit ik ook safe indien ik het contract gewoon niet teken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Myrthelilith
Berichten: 13

#2 , 27 nov 2016 13:30

Dag Adriana
Het is beter om te communiceren met je werkgever en het interimkantoor.
Maar zelfs als je zo goed als zeker bent dat je ergens kan beginnen wil dit niet zeggen dat het daar beter zal zijn.
Er zijn bedrijven die het waarderen dat je open kaart speelt, terwijl anderen daar heel anders tegenover zullen staan.

Ik had ook eens iets anders op het oog, direct vast contract. Bij mijn huidige werkgever zat ik onder interim contract en was ik regelmatig thuis wegens onvoldoende werk. Dus ik zocht iets anders en vond dit ook. 2 weken voordat ik op mijn nieuwe job mocht beginnen heb ik dit tegen de baas gezegd. De volgende weken hoefde ik niet meer af te komen. Het interimcontract werd aangepast (dus geschrapt alsof het nooit heeft bestaan).
Op mijn nieuwe job heb ik maar 2 weken gewerkt. Vrouwlief vond het niet leuk dat haar man niet gewoon een man had aangenomen en heeft nooit de moeite gedaan om me in te werken in het bedrijf.

Dus de raad die ik je kan geven, probeer zelf eens af te tasten als het redelijke mensen zijn die eerlijkheid waarderen of mensen die eerder achterbaks zijn en je daarna thuis laten zitten. Je hebt soorten mensen en het is uiteindelijk aan jou om te beslissen wat je doet.

eylis
Berichten: 8836

#3 , 27 nov 2016 14:09

even de "wettelijke" regels ivm interimwerk. Je verplichtingen tov een interimjob beperken zich tot de einddatum van het lopende contract. Vermits deze contracten steeds gaan over tijdelijke opdrachten en tijdelijk "meer-werk", zou een bedrijf - als het zou gaan over werk dat langer doorloopt - zo eerlijk moeten zijn om dan ook een contract aan te bieden dat zo lang duurt als nodig :-) Dus als je op vrijdagnamiddag een nieuw contract aangeboden krijgt en je tekent het niet is er geen vuiltje aan de lucht. Je hebt dan veiligheidshalve best al het contract om maandag te starten bij de nieuwe firma uiteraard al getekend. En beleefdheidshalve verwittig je zodra je dat nieuwe contract hebt getekend het interimkantoor dat je momenteel een langdurend rechtstreeks contract bij een bedrijf hebt getekend. Dat is de juiste manier. Of een bedrijf je dit kwalijk kan nemen dat je het niet eerder meldde? Je hebt absoluut geen verplichtingen. En waarom zou je dit lang op voorhand laten weten (met de kans de laatste weken géén contract meer te krijgen) Dan moeten ze je maar contracten van langere duur aanbieden. Dan zijn ze zeker van jouw diensten.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”