Flexibel zijn

Wave
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Flexibel zijn

#1 , 30 okt 2016 20:49

Hallo, onlangs ben ik bij een nieuwe werkgever aan de slag gegaan. Ik heb een bediendecontract, hierin staan echter geen uren dat moeten gepresteerd worden vermeld. Op mijn sollicitatie gesprek sprak met van 38 uren week met in uitzonderlijke gevallen eens een half uurtje langer als het druk was. Mijn werkgever verwacht echter dat ik 55 tot 60 uur per week werk voor het loon dat in mijn contract staat. Ik denk niet dat dit wettelijk is, en wat kan er tegen gedaan worden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 31 okt 2016 08:14

U kan gewoon 38 uur presteren

Wave
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 nov 2016 13:27

Dan kan ik binnen de week op zoek naar een nieuwe job, wat als 50+ geen makkelijke opgave is.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 nov 2016 14:45

heb je een leiding gevende functie?

60uur per week ga je allicht toch niet volhouden, zorg dat je voldoende bewijs hebt voor de gepresteerde overuren, dan kan je na het einde van de arbeidsovereenkomst via uw vakbond hiervoor een vordering instellen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 01 nov 2016 15:28

Je moet niet enkel bewijzen dat je overuren doet, maar ook dat deze op vraag van de werkgever is...

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”