Ontslag nemen, juridische consequenties

dombo
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Ontslag nemen, juridische consequenties

#1 , 17 okt 2016 11:00

Hallo iedereen

Momenteel ben ik 10 maand (vanaf 25 januari) werkzaam bij mijn huidige werkgever. Ik heb echter gesolliciteert bij een andere werkgever. Deze wenst me aan te nemen. De nieuwe werkgever is erg soepel wat betreft de aanwervingsdatum.

Nu ben heb ik een aantal bedenkingen:
- Indien ik nu ontslag neem, verlies ik dan het recht op mijn eindejaarspremie bij mijn huidige werkgever? Of is het beter om te wachten tot december en dan ontslag te nemen? Het loonsverschil zal mijn eindejaarspremie net niet kunnen compenseren.
- Ik geniet van 4 dagen educatief verlof tussen september en januari. Zal ik deze dagen moeten terugbetalen aan mijn huidige werkgever indien ik ontslag neem?
- Kan de werkgever mijn bedrijfswagen afnemen tijdens mijn opzegperiode?

Alvast bedankt voor alle hulp :-)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 okt 2016 11:33

- Indien ik nu ontslag neem, verlies ik dan het recht op mijn eindejaarspremie bij mijn huidige werkgever? Of is het beter om te wachten tot december en dan ontslag te nemen? Het loonsverschil zal mijn eindejaarspremie net niet kunnen compenseren.
http://www.jobat.be/nl/artikels/heb-ik- ... n-ontslag/
- Ik geniet van 4 dagen educatief verlof tussen september en januari. Zal ik deze dagen moeten terugbetalen aan mijn huidige werkgever indien ik ontslag neem?
Ik vermoed niet dat je deze dagen moet terugbetalen, maar ben niet 100% zeker.
- Kan de werkgever mijn bedrijfswagen afnemen tijdens mijn opzegperiode?
http://www.jobat.be/nl/artikels/wat-met ... a-ontslag/
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”