Nieuwe werkgever

Cataleyo
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Nieuwe werkgever

#1 , 15 okt 2016 02:41

Dag collega's,

Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek bij een bedrijf en heb toch wat lichte twijfels bij eventueel bepaalde vragen.. Het zit nl zo:
Voor de zomer werk ik ontslagen met de reden "afwezigheid langer dan 6 maanden", was heel erg depressief vorig jaar en ben daarmee mijn werk verloren.

Nu stel ik mij vragen wat te antwoorden indien ze mij tijdens het sollicitatiegesprek zouden vragen naar de reden waarom ik gestopt ben met mn vorige Job?
Wat zou ik best antwoorden eigenlijk? Gewoon de waarheid of wat uit mn duim zuigen en zeggen dat ik zelf ontslag hebben?


Alvast bedankt voor de moeite!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 15 okt 2016 06:59

Ivm je vorige arbeidsovereenkomst: http://www.unizo.be/experts/advies/best ... t-wegens-0

Ivm je sollicitatie: juridisch is liegen hierover toegestaan als je genezen bent.

Cataleyo
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 okt 2016 20:18

Kunnen ze het weten indien ik zeg dat ik zelf ontslag heb genomen terwijl het niet waar is?

Alvast bedankt

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 okt 2016 08:22

Als men je oude baas opbelt kunnen ze dit weten, bel men hem niet op kunnen zij dit niet weten, zij kunnen je dossier van je verleden bij de rsz niet raadplegen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”