Ontslag en opzeg

Moertje88
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag en opzeg

#1 , 10 okt 2016 15:03

Hallo allemaal,

Door recente gebeurtenissen en pesterijen ben ik er op het werk helemaal onderdoor gegaan. Ik heb een aantal maanden proberen doorbijten maar de situatie is ondertussen ondoenbaar geworden.

De huisarts heeft vast gesteld dat ik er mentaal onderdoor zit en zo niet kan gaan werken. Voorlopig ben ik dus in ziekteverlof.

Heb vorige week een gesprek gehad met de bazen ivm mijn situatie en hun gezegd dat mijn ontslag wil geven. Ze hebben hier vrij negatief op gereageerd en moeten nu nog nadenken over de duurtijd van mijn opzegperiode.

Vandaag heb ik mijn ontslagbrief dan officieel verstuurd. Ik ben nog altijd in ziekteverlof dus nu is mijn vraag of ik eerst nog terug uit ziekteverlof moet gaan voor aleer de opzeg kan ingaan?
Ik ben nu nog in ziekteverlof tem zondag en vanaf maandag heb ik betaald verlof. Als ik het goed begrepen heb zou mijn opzeg vanaf maandag wel kunnen ingaan? Ook al is het betaald verlof?

Ik wil er eigenlijk gewoon zo snel mogelijk weg. Dat ik niet kan gaan stempelen en geen ziekte uitkering krijg is niet belangrijk. Ik heb al flink wat op zij gezet om een periode te overbruggen en op dit moment is het belangrijker om mijn gezondheid weer in orde te krijgen.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen!

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 10 okt 2016 15:28

Als je zelf je ontslag geeft, mag dit perfect tijdens je betaald verlof, tijdens je ziekteverlof, en wordt deze niet geschorst mocht je nog 1 van de 2 hebben.
Dus inderdaad: vanaf maandag gaat je opzeg in.

Je bazen moeten niet nadenken over de duurtijd van je opzegperiode.
Deze duurtijd is vastgelegd, en kun je dus zelf uitrekenen.
Ze kunnen enkel beslissen dat ze je een deel van deze periode gewoon uitbetalen in plaats van te laten komen werken.

Om de termijn te weten, hebben we wel een aantal gegevens nodig van je:
Ingangsdatum contract?
Arbeider/Bediende/Ambtenaar?
Welke PC viel je onder (enkel van belang voor arbeiders)?
In welke groep viel je jaarlijks loon in 2013 (als je toen al een contract had bij deze werkgever): < 32.254 euro, < 64.508 euro, of > 64.508 euro (in geval van bediende)?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 okt 2016 16:28

Je bazen moeten niet nadenken over de duurtijd van je opzegperiode.
Deze duurtijd is vastgelegd, en kun je dus zelf uitrekenen.
Dit was exact het eerste dat ik dacht, toen ik de post van de TS las. :wink:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 okt 2016 17:31

Je bazen moeten niet nadenken over de duurtijd van je opzegperiode.
Deze duurtijd is vastgelegd, en kun je dus zelf uitrekenen.
Dit was exact het eerste dat ik dacht, toen ik de post van de TS las. :wink:
als topic starter de duurtijd van de opzeggingsperiode niet heeft vermeld in haar kennisgave, dan kunnen ze daar wel over nadenken in de vorm van een verbrekingsvergoeding
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”