Aangegeven dat ik weg wil via Email, maar nu krijg ik geen C4

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Re: Aangegeven dat ik weg wil via Email, maar nu krijg ik geen C4

#16 , 11 okt 2016 13:02

Puur juridisch kan het niet, RVA volgt stiekem deze conversatie mee :oops:
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell
Berichten: 701

#17 , 11 okt 2016 13:22

Of u neemt ontslag of u blijft er werken. U wilt èn-en-en: en niet meer werken en een ontslagvergoeding vangen en een uitkering trekken.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#18 , 11 okt 2016 17:02

. Ik wil echter mijn ontslag niet zelf indienen
maar u heeft het wel gedaan,


→Beste, Ik heb via een e-mail aan de MD aangegeven dat ik mijn ontslag geef en dat ik de "terms en conditions" wil bespreken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 11 okt 2016 17:05

maar u heeft het wel gedaan,


→Beste, Ik heb via een e-mail aan de MD aangegeven dat ik mijn ontslag geef en dat ik de "terms en conditions" wil bespreken
Good point. Werkgever kan zelfs een verbrekingsvergoeding vragen indien de topic starter zijn opzeg niet wenst te presteren...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#20 , 11 okt 2016 17:22

Jij wil dus verder leven op kosten van de overheid. (en van ons allemaal)
(in geval werkgever zijn goed hartje toont)
hoe kan men een uitkering ontvangen als men afziet van een opzeggingstermijn van 2 jaar?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#21 , 11 okt 2016 19:21

Het probleem is inderdaad dat het niet bewijsbaar is...
het is wel bewijsbaar. Zeker in dit geval.
Maar iemand die VRIJWILLIG zijn werk wil verlaten, maar aan zijn werkgever vraagt om zijn ontslag te kunnen krijgen, zodat hij wel een werkloosheidsuitkering kan genieten (waar hij eigenlijk geen recht op heeft als hij zelf zijn werk wil opgeven), noem ik WEL sociale fraude.
ik ook.

Ik vind het echt beneden alle peil dat jij hier doodeenvoudig zegt: "Ja, mensen, het kan toch niet opgespoord worden, dus als je je werk beu bent, maar wel werkloosheidsuitkering wil genieten, zorg dan dat je het op een akkoordje gooit met je werkgever zodat hij uw ontslag geeft."
dat zeg ik niet. Ik zeg enkel dat het geen fraude is om je ontslag te vragen en dat de werkgever dat geeft. Het is wél fraude als je werkgever dit niet vermeldt op de C4 én je tegelijk uitkeringen vraagt op basis van die verkeerde C4.
Want daar komt het wel op neer. Maar bon, dat wij een totaal verschillende visie hebben op sociale rechtvaardigheid, is ondertussen wel duidelijk... :roll:
Dat je:
- andere dingen maakt van wat ik schrijf
- mijn genre werkgever vernoemt terwijl dit er hier niet toe doet in de juridische discussie (daarom dit element verwijderd).

Dat het bewijsbaar is, toont het feit aan dat er sancties getroffen worden op basis van dergelijke zaken. Iets wat in de perfect mogelijk is als de werkgever nu nog het ontslag geeft en de mail van de betrokkene toevoegt aan het dossier, op voorwaarde dat die persoon dan natuurlijk uitkeringen vraagt (anders is er zoals gezegd niks frauduleus aan).

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#22 , 11 okt 2016 20:25

noem ik WEL sociale fraude.
ik ook.
schriftvervalsing
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”