Ontslag

johanb1977
Topic Starter
Berichten: 117

Ontslag

#1 , 19 sep 2016 23:22

Het is mss niet correct maar ik heb een werkneemster die ik zou willen ontslaan.
Zij hangt het echt uit maar net niet erg genoeg voor ontslag om dringende reden.
Ik wil geen reorganisatie als reden opgeven omdat deze persoon vervangen dient te worden. Andere mogelijkheden zijn mss verzuurde werkrelatie, onoverkomelijke verschillen. Mss kan ik op die manier wel iemand anders aannemen en kan zij haar uitkering blijven genieten. Ik miet haar 6 maand ontslagvergoeding maar deze termijn zou ze moeten presteren. Ze krijgt geen cadeaus omdat ze de andere collega's hun leven zuur maakt en ons bestookt met de meest debiele vragen.

Kan bijgevolg een verzuurde werkrelatie aangehaald worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 sep 2016 07:31

Tuurlijk. U moet zich natuurlijk wel houden aan de regels ivm het kennelijk onredelijk ontslag.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 sep 2016 11:28

zou dan toch eerst aangetekende brief sturen van de laatste kans, waarin u de feiten aanhaald en betrokken werknemer bvb 1 maand geeft om zich te herpakken. zo sta je toch wat sterker als de werknemer procedure start ivm het kennelijk onredelijk ontslag
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”