geen C4 na zelf onstlag

black_halo
Topic Starter
Berichten: 4

geen C4 na zelf onstlag

#1 , 09 sep 2016 20:04

Halve jaar geleden heb bij mijn vorige werkgever een onstlag genomen - beide partijen akkord (wederzijdse toestemming). Onslag genmen omdat ik heb iets anders gevonden met een kans op vast contract en vorige job was op project basis. De nieuwe job was toch eerste halve jaar als intermin met wekelijkse contracten en nu naa 6 maanden heb ik geen vaste contract gekregen.

Ik kan mijn C4 van vorige werkgever niet vinden en ik denk ik heb deze nooit effectief gekregen. Nu na 6 maanden interim zal ik zeker een C4 van interim krijgen? Maar als ik ga naar de vakbond voor uitkiering, zal "tewerkstelling attest" voldoende zijn om 2.5 jaar werk te bewijzen of is het beter om mijn vorige werkgever te contacteren om een kopie van C4 or effectieve C4 te krijgen?

Vandaag is vrijdag dus alles is voor pas maandag.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 12 sep 2016 08:08

Als je zelf ontslag neemt krijg je geen C4.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2016 09:05

De RVA kan zien hoeveel gewerkte dagen je heeft hoor !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 12 sep 2016 09:32

Als je zelf ontslag neemt krijg je geen C4.
Ik heb dit nochtans gekregen op m'n vorige job.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 sep 2016 09:38

In welke situaties moet u een C4 afleveren op het einde van een arbeidsovereenkomst?

U moet een C4-formulier aan uw werknemer overhandigen op het einde van de arbeidsovereenkomst:

Ongeacht de aard van de arbeidsovereenkomst:
arbeidsovereenkomst van bepaalde duur;
arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur;
arbeidsovereenkomst voor een bepaald werk;

Ongeacht de reden waarvoor de arbeidsovereenkomst wordt beëindigd:
in geval van ontslag door de werkgever (zelfs omwille van een zware fout);
in geval van ontslag door de werknemer of vrijwillige werkverlating;
in geval van beëindiging van de arbeidsovereenkomst in onderling akkoord tussen u en uw werknemer;
in geval van beëindiging van de arbeidsovereenkomst omwille van overmacht;

Bron: RVA
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 12 sep 2016 09:51

Als je zelf ontslag neemt krijg je geen C4.
Sorry was fout.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 sep 2016 10:18

3/7/1978 Art. 21. Bij het einde van de overeenkomst is de werkgever verplicht de werknemer (...) (alle sociale bescheiden en) een getuigschrift te overhandigen (, hetzij in papieren vorm, hetzij in elektronische vorm,) waarop enkel de begin- en de einddatum van de overeenkomst en de aard van de verrichte arbeid worden vermeld.
Dat getuigschrift mag geen enkel andere vermelding bevatten, tenzij op uitdrukkelijk verzoek van de werknemer.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”