ontslagen en bijberoep

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: ontslagen en bijberoep

#31 , 19 sep 2016 11:05

zal dan idd dat bedrag zijn dat zij verrekenen in de verbrekingsvergoeding.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jonaswou
Topic Starter
Berichten: 57

#32 , 21 sep 2016 12:45

Bijkomende vragen;

stel dat de bvba voorlopig toch niet loopt zoals gehoopt.
En ik eventueel beroep wil doen om mij terug op de arbeidsmarkt wil begeven.
Wat blijft er dan over van de bvba?
- volstort kapitaal van 18600 krijg je belastingloos terug naar je privé?
-op het overige gedeelte 33 venootschapsbelasting en 25/ roerende voorheffing,correct? De de bvba is in april 2016 is opgericht.
-Wat met eventuele materialen GSM, laptop, klein handgereedschap welke aangekocht zijn op de zaak? ho worden deze privé goederen?
- moet eventuele stopzetting enkel via kruispuntbank van ondernemingen gemeld worden? of zijn er nog (grote) andere kosten?

Indien ik niet meteen een nieuwe job vind kan ik dan stempelen?
Ik ben na ingenieursstudies van 2012 tot september 2016 (einde opzeg december 2016) als bediende namelijk in dienst geweest...

Wat is concreet het verschil tussen zelfstandige in bijberoep en zaakvoerder van een vennootschap.
Buiten dat je minimum halftijds moet werken als zelfstandige in bijberoep. Je kan dan toch ook nog steeds werken/ studies uitvoeren? of zijn de mogelijkheden beperkter?

Ik wil zo veel mogelijk informatie inwinnen zodat ik niet voor verrassingen kom te staan vandaar de vele vragen...

Alvast bedankt!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”