zelf ontslag indienen en opzegtermijn verminderen

maren_leben
Topic Starter
Berichten: 26

zelf ontslag indienen en opzegtermijn verminderen

#1 , 23 dec 2007 23:25

Hoi

Ik werk ondertussen bijna 1,5 jaar bij mijn huidige werkgever. Ik heb nu een nieuwe job gevonden, maar bij deze job kan ik echter alleen maar op de 1e van de maand beginnen.

Ik wil deze week nog mijn opzeg doen, zodat op 1 januari 2008 mijn opzegtermijn begint te lopen. Mijn probleem is nu dat ik 6 weken opzegtermijn heb, en ik dus half februari zonder werk kom te zitten en ik ook niet kan gaan stempelen (vermits ik zelf ontslag heb genomen).

Kan ik aan mijn werkgever vragen om de opzegtermijn te verminderen naar 4 weken of te verlengen naar 8 weken, zodat ik op de eerste dag van februari of maart bij mijn nieuwe werkgever kan beginnen? of is dit wettelijk niet mogelijk?

Bedankt

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RijmenamsK
Berichten: 50
Locatie: Tienen

#2 , 24 dec 2007 23:18

Beste,

Je kan altijd proberen met je huidige werkgever overeen te komen om maar 4 weken opzeg te moeten presteren ipv 6, maar dat hangt enkel en alleen van de goodwill van je huidige werkgever af. In principe kan hij je je 6 weken laten presteren.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”