bepaalde duur opzeggen/nieuwe job

meganck1983
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

bepaalde duur opzeggen/nieuwe job

#1 , 29 aug 2016 05:25

Besten,
Ik werk momenteel bijna 2 jaar voor de zelfde werkgever (nu op 4oktober loopt mijn tweede keer bepaalde duur contract 6maand af na een klein jaar interim te hebben gedaan in dat zelfde bedrijf.

Nu is het echter zo dat ik een nieuwe liefde heb leren kennen half jaar terug verder van huis (aalst naar turnhout) en ik dus heftig op zoek ben gegaan naar een job dichter bij haar woning zodat we de stap van samen wonen kunnen doen.

Ik lees veel over 20 werkende dagen als je zelf ontslag neemt.
Ik heb nu een job gevonden (uiteraard terug interim) maar ik ben bang van volgende risico
Een interim contract is wekelijks die kan zomaar zeggen geen werk meer en ik sta daar. Geen uitkering. Ook al is het niet aan een sluitend die 20 dagen als het dan wat langer duurt voor je een andere job vindt heb je een probleem.
1. Kan ik aan een interim kantoor vragen of ze mij een zekerheid kunnen geven van 20 werkende dagen zo snel mogelijk achter elkaar? (is een job die ik nu ook zeer goed doe : Orderpicking en de gevraagde aantallen ook doe dagelijks)
2.Of kan ik bij mijn huidige werkgever iets regelen en op welke manier zodat ik uitkering kan krijgen?
Is onderlinge overeenkomst geldig voor uitkering ipv zelf ontslag te nemen?
3. Hoe lang kunnen ze mij opzeg laten doen wettelijk zo dicht bij het einde van de contract duur?
4. Wat vinden jullie zelf van het risico? Doen of niet doen? Mijn vriendin is bang ook al is het optie vast dat het fout kan lopen he. Mondeling is alles gemakkelijk gezegd maar als ik me geen zekerheid kan inbouwen dat ik uitkering kan behouden is dit toch gevaarlijk?
Moeten toch mogelijkheid zijn als je bijna 2jaar (en aan een sluitend daarvoor ook meer dan 2 jaar elders) je u moet kunnen indekken als je een andere job wilt.
Hopelijk kunnen jullie me hier wat meer uitleg of info geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 aug 2016 10:48


3. Hoe lang kunnen ze mij opzeg laten doen wettelijk zo dicht bij het einde van de contract duur?
wet 3/7/1978
HOOFDSTUK IV. - Einde van de overeenkomst.

Art. 32. Behoudens de algemene wijzen waarop de verbintenissen te niet gaan, nemen de verbintenissen voortspruitende uit de door deze wet geregelde overeenkomsten een einde :
1° door afloop van de termijn;

uw contract loopt 4 oktober ten einde zonder dat de werkgever u moet ontslagen of jij ontslag moet nemen, op dat ogenblik ben jij een uitkeringsgerechtige werkloze als je geen ander werk hebt.

het enige wat een beetje in uw nadeel zou kunnen spelen is als uw werkgever aan de rva zou meedelen dat u een nieuwe arbeidsovereenkomst zou weigeren
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”