Ontslag herstructurering

heyrmanmax
Topic Starter
Berichten: 2

Ontslag herstructurering

#1 , 23 aug 2016 11:11

Ik werk bij een ziekenhuis als fulltime steward 's nachts (veiligheidsfunctie) en ben aangenomen onder het generatiepact.

Enkele maanden geleden hadden wij al vernomen via de receptie dat ze ons wouden omscholen naar verzorgend personeel.
Toen we dit aangekaart hadden bij ons diensthoofd werd dit van de baan geschoven en werd er ons verteld dat er enkel een herstructurering ging plaatsvinden en enkel ons diensthoofd zou veranderen.

Nu hebben we een maand geleden een vergadering gehad met ons diensthoofd en directie over het hervormen van onze functie en dat ze ons graag als mobiele zorgeenheid zouden inzetten, hun verantwoording hiervoor was dat onder het nieuwe generatiepact dat sinds februari 2015 hun de mogelijkheid geeft om de fondsen die ze krijgen van de Vlaamse overheid in te zetten hoe ze willen. En dus liever opteren voor verzorgend personeel i.p.v. veiligheidspersoneel.

Gisteren hebben we een nieuwe vergadering gehad waarin werd gezegd dat we 2 weken tijd hebben om een beslissing hieromtrent te maken.
Er werd ons medegedeeld dat er volgens het generatiepact hij ons maar in dienst moest houden tot ons 30 jaar en dus niet meer verplicht was om dit te doen. Dat er bij ons contract een clausule zou zitten waarin dit generatiepact in vermeld stond (ons contract is voor onbepaalde duur).

Onze keuzes waren; omscholen naar verzorgend personeel en een opleiding doen van 2 jaar, waarvan we de lesuren integreren in ons uurrooster (na educatief verlof) en ondertussen de functie zouden uitvoeren.
Tweede optie is om als logistiek chauffeur te werken, maar dit zou een loonsvermindering zijn voor ons van een 600+ euro.
Derde optie is dat we een opzegtermijn doen van 6 maanden (dit moest nog vastgesteld worden individueel), ik werk hier al 5 jaar, sinds 16/06/2011, mijn collega al 8 jaar.