Spullen gestolen van het werk zonder enig gevolg?

Ammonra
Topic Starter
Berichten: 26

Spullen gestolen van het werk zonder enig gevolg?

#1 , 22 aug 2016 20:01

Het is net gedaan tussen mij en mijn partner. Hij heeft mij zwart gemaakt zowel opt werk als bij ons privé omgeving. Altijd met leugens en ben dat kots beu. Ik wil de waarheid vertellen! Mijn ex heeft gestolen opt werk maar het gaat niet om tien tallen euro's van het werk maar om duizenden euro's.

Hij bleef maar met nieuwe spullen thuiskomen en na al zijn dreigementen van dat hij mijn geaardheid gaat vertellen aan mijn broer en ouders was ik het beu en dreigde ik hem om alles op tafel te leggen op zijn werk. Na die dreigement is hij naar zijn productie manager gegaan en heeft hij verteld dat hij spullen had gestolen. En blijkbaar zagen ze dit door de vingers. Nu weet ik niet met zekerheid of dit waar was maar ik denk het wel. Hoe kan een ander voor bij wijze van spreken voor 1 euro buitenliggen maar wat hij allemaal heeft meegenomen is door de vingers gegaan???

Vandaag was de boel ontploft en er zijn zelfs politie bijgekomen. Hij heeft zitten te liegen en slachtoffer gespeeld zodat hij mij buiten kon zetten de politie kon daar niet veel aan doen omdat ik evenveel recht heb als hem.

Nu is mijn ding hoe kan iemand stelen van zijn werk en nog ongestraft eruitkomen. Ik walg gewoon volledig van dit gedoe. Ik wil dit niet ongestraft laten. Wat hij mij al die keren heeft aangedaan wil ik er nu een stop achter zetten want hij geeft niet op!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 aug 2016 20:10

Als de werkgever dit door de vingers ziet is er geen enkel probleem
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 22 aug 2016 23:49

Buiten zetten zal alleen door een rechter kunnen is geen bevoegdheid van de politie.

Reclame

Ammonra
Topic Starter
Berichten: 26

#4 , 23 aug 2016 00:46

Dus de ene kan bijwijze van spreken opgehemelt worden door te stelen en een ander kan ontslagen worden voor hetzelfde?? Dat is toch niet correct?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 aug 2016 06:03

De werkgever beslist of hij klacht neerlegt of geen klacht neerlegt, daar heeft u niks mee te zien.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 aug 2016 09:16

De werkgever beslist of hij klacht neerlegt of geen klacht neerlegt, daar heeft u niks mee te zien.
inzake de arbeidsrelatie werkgever → werknemer

inzake het misdrijf is wat anders, de werkgever kan oordelen het zo te laten, maar wanneer vraagsteller een melding doet van het (vermoedelijk) misdrijf bij de politie, is het niet alleen de werkgever die beslist of er geen gevolg aan wordt gegeven.



@maar wijselijk is het beter hierin te berusten, zo rap mogelijk dit verhaal afsluiten en een nieuw leven starten. de bewuste knop omdraaien. ipv een hopeloze strijd te gaan voeren waarin je alleen maar kan verliezen. stel maar eens dat je het niet kan bewijzen → vordering voor laster en eerroof aan uw been
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 23 aug 2016 10:11

Dus de ene kan bijwijze van spreken opgehemelt worden door te stelen en een ander kan ontslagen worden voor hetzelfde?? Dat is toch niet correct?
Dan is dat aan de persoon die ontslagen werd om aan te klagen. Maar dan moet hij wel zeker zijn dat er geen andere verschillen zijn.

Ik geef toe dat ik bvb af en toe een stylo meeneem naar huis (eerder uit slordigheid). Dat kan mijn werkgever perfect als diefstal aanzien en dus ontslag (zelfs om dringende reden). Als mijn collega echter af en toe papier naar huis neemt, of dingen afdrukt op het werk voor privé, kan die werkgever dat, hoewel de kost mss identiek is, wel zwaarder inschatten.

Ammonra
Topic Starter
Berichten: 26

#8 , 23 aug 2016 10:45

Bedankt voor de informatie. Ik ga er toch geen gevolg aan geven. Ik ben beter dan dat opgevoed. Ik ga gewoon hier een eind aan maken en een nieuw leven starten. Alhoewel hij het verdommen verdient heeft. Het gaat niet om een stylo hier het gaat om een afzuigsysteem over heel zijn huis, hekken die hij meenam in zijn stationwagen om een voliere mee te maken, aluminium latten, 2 lasmachines waarvan hij 1 heeft gegeven aan een vriend van hem. (Die hekken die had hij wel teruggelegd omdat ik hem dreigde nadat hij mij dreigde om naar men broer te stappen heb er zelfs fotos van genomen die in de garage lagen) en dan nog andere kleine spullen zoals een waaier van rowenta, slijpmachine etc...

Hij is echt een verdomde goeie leugenaar en een dief en toch weet hij altyd hoe hij er onschuldig moet uitkomen en niemand kan dat inzien omdat hij 3 kinderen heeft. Ik moet hier zo snel mogelijk weg.

Kan er iemand mij vertellen hoe ik ontslag kan nemen zonder mijn recht op uitkering te verliezen. Kan daar echt niet meer blijven werken. Hij werkt daar al langer en kent iedereen veel beter dan ik dus het gaat daar zeker geen goede werkplaats meer zijn voor mij.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 23 aug 2016 12:41

Door na je ontslag minstens 20 dagen elders te gaan werken.

Ammonra
Topic Starter
Berichten: 26

#10 , 23 aug 2016 19:45

En bvb moest ik direct een ander job hebben zou ik dan in de problemen komen dat ik mijn huidige werkgever de dag zelf verwittig dat ik een ander job heb? Want ik kan zo niet gaan werken.. Het gaat een hel zijn om na de indiening van ontslag nog 11 weken te gaan werken waar men partner ook werkt en ook iedereen aan zijn kant heeft kunnen manipuleren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 23 aug 2016 19:48

Als u geen opzeg respecteert kan de werkgever u een verbrekingsvergoeding laten betalen ten waarde van het brutobedrag van loon dat u tijdens de normale opzegperiode zou verdienen. Dus 11 weken loon.

Ammonra
Topic Starter
Berichten: 26

#12 , 23 aug 2016 22:53

Goed dat ik dat weet, mezelf uitkopen wil ik zeker niet. Ik wil hier gewoon zo snel mogelijk weg en zo ver mogelijk. heb mijn volgende dagen ingeplant om op jacht te gaan naar een appartement. De stress vreet me van binnen op van de gedachte alleen al wanneer ik volgende week terug moet gaan werken (zit deze week in verlof). Een medewerkster van de vakbond had me raad gegeven om me ziek te melden en van die tijd gebruik te maken om een appartement te zoeken en ander werk.

Maar moest ik tijdens mijn opzeg ziek zijn en ander werk zoeken en na men opzeg nog steeds niets gevonden te hebben dan zit ik zonder inkomen :/

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#13 , 24 aug 2016 00:11

nog 11 weken te gaan werken
hoe kom je aan 11 weken? = 5 + 6 die 5 is een beetje raar
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Ammonra
Topic Starter
Berichten: 26

#14 , 24 aug 2016 01:00

nog 11 weken te gaan werken
hoe kom je aan 11 weken? = 5 + 6 die 5 is een beetje raar
Ik heb het niet zelf berekend maar die medewerkster van de vakbond had me dat verteld.. het was maar een schatting want ze ze 10 á 11 weken..

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#15 , 24 aug 2016 08:17

Zou je best niet eerst nieuw werk zoeken, en dan pas een appartement? Anders ben je gebonden voor uw nieuw werk door de ligging van een appartement, en je wil toch zo ver mogelijk weg. Overhaast handelen zal u nog meer in de problemen helpen.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”