Jobstudent komt niet opdagen

johanb1977
Topic Starter
Berichten: 117

Jobstudent komt niet opdagen

#1 , 14 aug 2016 23:00

Ik heb maanden geleden een contract aangegaan met iemand die vakantiewerk zou komen doen gedurende de maand augustus.
Die persoon is gewoon nog niet komen opdagen, ik heb die al meerdere malen gebeld, e-mail gestuurd maar geen antwoord. Vrijdag gebeld maar aan de kiestoon te horen is de gsmet meer actief.

Kan ik hiertegen iets doen, schadevergoeding van 7 dagen?
Ik heb het wel gehad met de mentaliteit van de jeugd.

Door het niet komen opdagen heeft een deel van het personeel dit moeten bekopen aan de hand van hun afgesproken uren.

Ik heb wel geen AS gestuurd de afgelopen 2 weken omdat het enorm druk was en dit steeds werd uitgesteld, mijn fout.
Ondanks dit kan hier iets aan worden gedaan?
Als het mogelijk is ben ik niet zinnens dit zo te laten.
Dit geeft een heel slecht signaal naar de vaste WN toe, deze maand zitten er al 2 in hun vooropzeg door het feit dat ze denken zich alles te kunnen permitteren.
Ik heb er 26 in dienst. PC 330

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
johanb1977
Topic Starter
Berichten: 117

#2 , 14 aug 2016 23:02

Alvast bedankt

giserke
Berichten: 2434

#3 , 15 aug 2016 00:30

Als die persoon minderjarig is, vrees ik dat U niet veel zal kunnen doen.
Indien meerderjarig zou U de opzeg kunnen eisen als schadevergoeding, maar als betrokken persoon afkomt met advocaat van de vakbond, vrees ik dat het U meer zal kosten dan die opzeg die je zult recupereren.

Volgens mij is het sop de kolen niet waard...

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 aug 2016 09:44



Door het niet komen opdagen heeft een deel van het personeel dit moeten bekopen aan de hand van hun afgesproken uren.


Dit geeft een heel slecht signaal naar de vaste WN toe, deze maand zitten er al 2 in hun vooropzeg door het feit dat ze denken zich alles te kunnen permitteren.
- afgesproken uren zijn afgesproken uren strikt genomen moet u zich hieraan houden

- krijg schrik in de plaats van uw personeel als ik dit zo lees.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 16 aug 2016 08:14

Als die persoon minderjarig is, vrees ik dat U niet veel zal kunnen doen.
Indien meerderjarig zou U de opzeg kunnen eisen als schadevergoeding, maar als betrokken persoon afkomt met advocaat van de vakbond, vrees ik dat het U meer zal kosten dan die opzeg die je zult recupereren.
ik zie niet in waarom. Indien een arbeidsovereenkomst getekend is, kan de werkgever perfect schadevergoeding eisen. Maar dat zal dan wel de wettelijk verbrekingsvergoeding zijn en/of een bewezen schade zijn. En dus niet 7 dagen schadevergoeding.

Ik heb het wel gehad met de mentaliteit van de jeugd.

Door het niet komen opdagen heeft een deel van het personeel dit moeten bekopen aan de hand van hun afgesproken uren.
u klaagt over de mentaliteit van de jeugd, maar uw mentaliteit als werkgever is blijkbaar ook niet echt dat.
Ik heb wel geen AS gestuurd de afgelopen 2 weken omdat het enorm druk was en dit steeds werd uitgesteld, mijn fout.
Ondanks dit kan hier iets aan worden gedaan?
het grootste probleem met "de jeugd" die ik heb is hun administratieve nalatigheid. Dit speelt natuurlijk héél sterk in uw nadeel om nu nog een schadevergoeding op basis van bewezen schade te eisen. Als u niemand in gebreke stelt, is er ook geen schade.
Als het mogelijk is ben ik niet zinnens dit zo te laten.
Dit geeft een heel slecht signaal naar de vaste WN toe, deze maand zitten er al 2 in hun vooropzeg door het feit dat ze denken zich alles te kunnen permitteren.
ik hoop dat u toch niet het niet-afkomen van een jobstudent zonder iets te laten weten (waarvan ze op zich niks hoeven af te weten) linkt met die 2?

johanb1977
Topic Starter
Berichten: 117

#6 , 16 aug 2016 08:37

Het onderdeel jobstudent gaan we zonder gevolg laten, bij nader inzien.

Met mijn mentaliteit is niets verkeerd. Ik heb steeds veel begrip voor het personeel gehad. Ik moet wel zeggen dat dit het afgelopen jaar sterk is afgenomen.
De 2 personen die hun ontslag hebben gekregen zijn niet gelinkt aan de jobstudent. De ene is de afgelopen 2 jaar, elk jaar 7 maand afwezig wegens ziekte en neemt haar probleem niet aan. Dit kan niet blijven duren. Wegens omstandigheden kan ze ook haar werk niet naar behoren uitoefenen.
De andere is ondertussen niet meer op het bedrijf afwezig. 6 weken in dienst, waarvan 2x 1 week "ziek". 4 gesprekken mee gehad omdat haar werk niet goed was. Verkeerde medicatie, mensen 1uur op een jachtstoet laten zitten, eten geven op een nachtstoel, en zo zijn er nog meer problemen. Ik heb een wzc en ik denk als iemand van uw familie daar zou zitten dat u ook graag zou hebben dat deze persoon niets met de verzorging zou te maken hebben.
Als familieleden van verschillende mensen hun beklag komen doen moet ik daar wel een gevolg aan geven. 4 gesprekken op 4 weken was voor mij meer dan voldoende.

Als je tegenwoordig een opmerking maakt of iets afkeurt mag je er zeker van zijn dat er binnen de 2 weken een doktersattest volgt. Ik weet het zo niet maar dan is er volgens mij toch iets mis met de mentaliteit.

giserke
Berichten: 2434

#7 , 16 aug 2016 10:30

Als die persoon minderjarig is, vrees ik dat U niet veel zal kunnen doen.
Indien meerderjarig zou U de opzeg kunnen eisen als schadevergoeding, maar als betrokken persoon afkomt met advocaat van de vakbond, vrees ik dat het U meer zal kosten dan die opzeg die je zult recupereren.
ik zie niet in waarom. Indien een arbeidsovereenkomst getekend is, kan de werkgever perfect schadevergoeding eisen. Maar dat zal dan wel de wettelijk verbrekingsvergoeding zijn en/of een bewezen schade zijn. En dus niet 7 dagen schadevergoeding.
Een ondertekend arbeidscontract met een minderjarige jobstudent is niets waard als de ouders niet hebben mee getekend.
Ik benadruk, indien de persoon minderjarig is.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”