Uitbetaling bonus bij ontslag

TVDS88
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitbetaling bonus bij ontslag

#1 , 09 aug 2016 14:05

Elk jaar hebben we een eindevaluatie eind juni / begin juli. In mijn geval was dat dit jaar 30 juni.
Hierbij werd me bevestigd dat ik een promotie krijg en recht heb op een bonus waarbij ook een bedrag wordt aangegeven.

Deze bonussen worden normaal gezien uitbetaald in de vorm van warranten in de maand oktober.

Midden juli heb ik zelf mijn ontslag aangeboden en hebben we een akkoord over de opzeg op 26 augustus.

Mijn werkgever geeft aan dat ze die bonus niet mogen uitbetalen omdat ik op moment van de uitbetaling niet meer in dienst zal zijn.

Klopt dit?
Zo niet, waar kan ik de juridische context vinden die hierover gaat? Ik vermoed dat indien ik wel recht heb op die bonus dat ik toch iets zal moeten bewijzen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tismai
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 aug 2016 22:46

bonussen/eindejaarspremies/... hebben elk hun specifieke rechtsgronden, sommige in sector-cao's.. (daar kan je werkgever niet van afwijken) maar sommige werkgevers maken 'betere' (je kan als werkgever niet minder betalen dan wat er op sector-niveau wordt overeengekomen) afspraken op bedrijfsvlak ...
Wil je weten wat er in jouw sector overeengekomen is, kijk op https://www.minimumlonen.be/index.html (en verder de links volgen 'premies en vergoedingen'..)
soms wordt idd. voorzien dat je nog in dienst moet zijn op't moment van de uitbetaling... soms ook niet... of worden er beperkingen voorzien (wel recht bij ontslag door werkgever, geen recht zo je zelf ontslag neemt).

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”