Onrechtmatig ontslag aanvechten mogelijk ?

Info1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Onrechtmatig ontslag aanvechten mogelijk ?

#1 , 29 jul 2016 14:30

Beste,
Na een ziekteperiode van 7 maanden zou mijn functie als management assistant overbodig zijn, zegt mijn werkgever. Het werk is verdeeld onder collega's. Er zou een nieuwe functie komen als administratief bediende. Mij wordt echter gezegd dat ik de functie van receptioniste zal moeten uitvoeren zodat de receptioniste die deze functie nu uitvoert kan doorgroeien naar de nieuwe administratieve functie. De huidige receptioniste werkt nog maar recent in de onderneming (< 1 jaar) en ik heb een anciënniteit van 26 jaar. Ik wil de functie van receptioniste niet uitvoeren maar wel de nieuwe functie van administratief bediende. Deze functie wordt echter toegekend aan de nieuwe werknemer. Indien ik niet akkoord ga met het invullen van de functie van receptioniste dan zou ik ontslagen kunnen worden voor die reden.
Kan ik dit aanvechten als een onrechtmatig ontslag zodat mij een extra vergoeding moet worden uitbetaald ?
Of maak ik hier weinig kans om dit aan te vechten met enig resultaat ?
Dank voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jul 2016 15:20

de rva zal je dit alvast aanrekenen, als je geen ander werk vind
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Masty
Berichten: 88

#3 , 01 aug 2016 22:26

Uit financiële reden zou ik zeggen dit toch te aanvaarden, hoewel dit me persoonlijk tegen de borst stuit.
Ik kan u alleen aanraden naar uw syndicaat te gaan of als u er geen hebt u er toch bij één aan te sluiten, hun kennis zal u veel verder kunnen helpen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”