Opzegtermijn

Lott
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Opzegtermijn

#1 , 23 jul 2016 23:20

Hallo

Ik zou deze maandag 25/07 mijn ontslag indienen. De opzegtermijn zal dus beginnen lopen 01/08 en bedraagt 1,5 maand en 6 weken. Ik raak er niet aan uit welke datum dan exact de einddatum van mijn contract zal zijn. Kan ik dit gewoon zien als drie kalendermaanden en als einddatum 1/11 vermelden in mijn ontslagbrief? Het contract bij mijn nieuwe werkgever moet ook de 1ste of 16de van een maand starten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 jul 2016 08:10

Uw opzegtermijn zal als laatste dag 27 oktober hebben. 1 maand is 1 maand, 0,5 maand is 15 dagen.

Lott
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jul 2016 23:26

Kan ik in mijn ontslagbrief dan wel 01/11 vermelden als gewenste einddatum of voldoet deze dan niet meer aan de wettelijke eisen?
Ik zit namelijk met een bijberoep... Dan ben ik drie dagen zelfstandige in hoofdberoep wanneer ik drie dagen niet tewerkgesteld ben? Ik weet niet welke gevolgen dit kan hebben?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 25 jul 2016 07:00

Alle wensen mag je in je brief zetten, maar de anderhalve maand en 6 weken moet er zeker in staan.

Als je meer dan halftijds werkt, zal je voor gans dat kwartaal in bijberoep blijven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jul 2016 09:19

De sociale kas rekent altijd per kwartaal en niet in dagen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”